Vilket hyrbilsföretag

Av Mipumo
24 juni 2009 17:58
Visningar: 1596
brukar ni använda? Ska boka en hyrbil 7-21/7 från Bergamo, och det bara snurrar. Det skiljer mycket bland försäkringar, det är väldigt svårt att få ett pris på alla tillägg. Behöver 2 barnstolar också.
Av Sierra
24 juni 2009 19:16
Kolla in på Holidayautos. Vi använder alltid dem när vi behöver bil och det funkar kanonbra. Bra pris och rubbet ingår.
De har avtal med olika uthyrningsföretag på resp ort och jag kan verkligen rekommendera dem.
http://www.holidayautos.se/Default.aspx
Av Micke75
24 juni 2009 20:29
www.ebilhyra.se

Vi har bokat med dem nu 11 dagar på mallorca, 2200,- totalt inkl. försäkring, ford focus eller liknande står det.
Hade vi bokat direkt med biluthyraren så had vi fått betala ca: 5000,- (Goldcar)
Vet massor som bokat via dom världen över och som är supernöjda, telefontiderna är suveräna 7 dagar i veckan 09.00-23.00.

Testa dom!

Micke
Av Vasadu
5 feb. 2010 12:58
Jag skulle också vilja tipsa om holiday aoutos, vi använder alltid dem och det funkar kanon.

Kolla in vår resblogg på www.pavag.wordpress.com

/E
5 feb. 2010 17:57
Kolla hur mycket det skiljer sej i deponering det kan diffa mellan 5-12000. Kan vara tufft o få reda på när man väl står o ska hämta ut bilen.
Det kan ju vara så att en del av reskassan blir bunden o det är ju inte alltid pengar finns på kontot. Karina
1 mars 2010 13:39
Citerat från kajsakomet:
Hejsan! Jag lånar denna tråd och passar på att fråga om någon har erfarenhet av denna: http://www.economycarrentals.se/CarSelection.aspx Verkar bra i alla fall.
Vi ska hyra bil i Italien i sommar. Om någon vet nåt så vore jag tacksam över att få veta depositon o.d. m.v.h. Karin Andersson
Hej, gjorde en sökning för skojs skull.
Tittar man till vänster när man sökt står "(Visa) Lokala vilkor". i mitt fall stod det "Vår lokala hyrbilspartner kan komma att reservera en summa av 100 - 400 USD (beroende på vald bilgrupp)" mm.
För övrigt var de fruktansvärt dyra på den bil jag sökte. nästan dubbla priset mot Avis som tidigare hade det högsta priset av de jag sökt hos.
Lägst pris hittar jag oftast hos easycar.com för övrigt. Har gjort lite prisjämförelser som finns på min hemsida floridasidan.se