Viktiga grejer att tänka på innan och på resan till Bangkok/Koh Samui??

Av Nimi
2 jan. 2010 17:58
Visningar: 2554
Såsom vad man ska tänka på på flygplatsen och när man kommer dit? Något man ska betala för som man inte har någon aning om. Vad man får göra och inte göra i Thailand?? Många frågor på en gång men är tacksam om någon svarar på något.
Av Fdr
2 jan. 2010 18:06
Håll rätt på din väska på flygplatsen.
Betala för vaddå undrar du? du betalar inte för nått du inte vill ha och du betalar inte i förväg utan när du fått de du ska ha, skjuts etc.

Vad man får och inte får göra i thailand finns de nog att hitta ÖVERALLT på webben...googla lite =)

//////FDR
Av Nimi
2 jan. 2010 18:09
Har läst någonstans att man ska betala en summa på flygplatsen för något, kommer inte ihåg vad men...
Av Fdr
2 jan. 2010 18:17
Det enda jag betalat för på flygplatsen e den varma macka jag hade i magen :) haha
Senast 1vecka sen jag va där och då betalade jag ingenting iallfall...

////FDR
Av Annkan
2 jan. 2010 19:14
Nej, du betalar inte för något extra på flygplatsen, men som sagt.. håll reda på väskorna , Trevlig resa //Annkan
Av Nimi
2 jan. 2010 19:24
läste precis om att betala 500 baht för att lämna koh samui??? aja det ordnar sig alltid! tack!!
Av Annkan
3 jan. 2010 12:52
Det stämmer, det tillkommer en avgift när du reser från Samui, men inget på Subv Bangkok..
Av Bibby
4 jan. 2010 01:45
Tror hon menar airport tax, men då jag ej vart där på en massa år så vet jag ej svaret på frågan.

Lite extra pengar är aldrig fel att ha , ifall....
Av Bibby
4 jan. 2010 01:50
Göra och inte göra i LOS är omöjligt att svara på, beror på vem du är och vad du vill göra, använd sitt sunda förnuft så ska det nog gå bra, SÅ olika är vi inte.....
Av Linraz
6 jan. 2010 11:34
numera betalar du ingen flygplanskatt på samui, inte gjorde vi det! kom hem för en vecka sedan. förr gjorde man det. kanske inbakad i flygbiljetten numera.
Av Borgaf
7 jan. 2010 20:47
Det fanns förut en flygplatsskatt men togs bort när den nya flygplatsen kom till. Så du betalar inget där. När man kommer till flygplatsen så följ bara med strömmen så tar du dig ut bra. Fyll i korten som delas ut på flygplanet så är allt klart när du skall visa passet. Kolla att ditt pass är giltigt minst sex månade från det du åker dit. Se till dit bagage och ta aldrig med något från någon annan. Om du tar taxi in till Bangkok så ta en taxi med fast pris så fort du kommer ut med dina väskor de står där och väntar. Det kan kosta upp mot 1-200 kr men du betalar det innan och du behöver inte ge dricks när du kommer fram. Boka inga utflykter på flygplatsen även om de försöker sälja det är bättre att göra det på hotellet. Läs gärna Sawadee.com eller thailandresor.se där finns mycket information om allt på svenska. Oftast billigast att boka hotel via nätet, ingen fara med dessa två länkar har gjort det minst 40 gånger då är det betalat o klart och hotelvouchern kpmmer via mail. Håll dig krin Sukhumvit, Siam eller Silom i Bangkok då är du nära det mesta. Man kan åka "lufttåget" enkelt o billigt. I Bangkok är flodturen och Grand Palace ett måste åk dit med taxi då slipper du guider o besök på guld o silkeaffärer som tar en hel dag. OBS att alltid se till att taxin har taxametern på annars luras du. Säger de att det är stängt på Grand Palace så säg att det gör inget för de försöker bara få dig att åka någonannastans. Besök MBK och BIG C om du vill handla kläder pruta på MBK Börja med strax under hälften och ge högst 60# av det de säger, såvida det inte är fasta priser . PÅ BIG C kan man köpa T-shirt mm billigt och de är bra finns på våning tv
Av Ltmrt
8 jan. 2010 10:45
Jag har precis slutbetalat våra flygbiljetter till Thailand och då jag också läst om detta med skatten så frågade jag på Thailandsresor och fick till svar att numera så är skatten inbakad i flygbiljetten. Vi flyger hem från Koh Samui. Tror inte det finns något annat man måste betala för, men vi får väl se i mars när vi åker hem.

/Louise