Vad kostar båtturerna?

Av Ari72
4 apr. 2011 21:54
Visningar: 1599
Hej! Vi ska åka till Ao Nang i feb 2012. Vad jag har förstått så är det inga fina stränder runt om som man badar på, eller? Vi tänkte att vi får åka ut på öarna, vad kostar båtturerna, någon som vet? Vi är 2 vuxna och 3 barn.
10 apr. 2011 10:46
Sawasdee kha från Ao Nang!

Vi tycker att Ao Nang beach är helt OK - perfekt några timmar på förmiddagen under en palm för att sedan masa sig tillbaka till hotellet och poolen (kidsen gillar mest poolen!). Längst bort på Ao Nang beach finns The Last Café som serverar god thaimat men även sallader och smörgåsar till rimlig peng.

De finaste stränderna är dock en båtresa bort - vi var på ön Poda idag. Kostar 300 bath t o r per person och tar ca 25 minuter med longtailbåt. På fastlandet finns bl a Pranang beach - kostar 80 bath t o r per person och tar ca 5-6 minuter.

Efter ovädret för någon vecka sedan har det flutit iland en del skräp på Poda men de plockar undan allt eftersom. Det fiinns en enkel restaurang på ön och en liten "bar", longtailbåtar som säljer mat och säljare som kånkar med kylväskor med glass (kolsyreis!)

Det har varit bra väder nu i tre dagar med något soldis - det skall ev komma några regndroppar i eftermiddag!
Av Ari72
10 apr. 2011 20:37
Det verkar som att ni har det bra :-) Jag längtar så, fast det är långt kvar! Tack för bra svar och ha en fortsatt trevlig resa!!! Mvh Linda o Ari
Av Sjanne
3 dec. 2011 12:23
Det finns hur mycket som hellst att åka och bada til.
har själv varit där fler gånger.Skall dit gen 12/02/2012,
vore trevligt att träffas,fuisserligen har vi intenågra
små barn med oss utan jag mn fru och vuxna dotter.

Mvh Janne