Travel Blog Tour - Italien - September

4 aug. 2014 23:38
Visningar: 110
Har nagon Tips pa Bloggare infor foljande evenemang?

Hej alla Svenska Resebloggare!

Utlyses; Travel Blog Tour i Italien i September

Sokes; Svenska / Nordiska Bloggare / Journalister eller Fotografer!!

Jag heter Linnea och arbetar inom turism i Italien sedan 10 àr tillbaks. I September manad, 15 till 24, anordnar jag en Travel Blog Tour i Italien. Turen ar pa 10 dagar och utarbetad for internationella Bloggare, Journalister och Fotografer inom Travel & Tourism.

Ar du intresserad? Har du tips pa nagon som skulle kunna vara aktuell for en resa att blogga om?

Vi framjar utbyte med lokal verksamhet, biologiskt odlande, Slow Food & Wine rorelsen.

I varat interesse ligger Kultur, Eco travel, Mat & Vin, Natur, Historia, Legend och Beauty!

Hor garna av Er for mer information!

(Logga in för att se e-postadress)
Av Palazzi
5 aug. 2014 12:30
Hej Linnea!

Även om reseguiden.se på många sätt är en matnyttig sida, så tror jag att du finner fler svar på andra forum.

Jag rekommenderar att du besöker businessclass.se, där många duktiga fotografer och skribenter verkar. Med 70.000 läsare och 5.000 medlemmar tror jag att du hittar rätt målgrupp - därtill är de lite flinkare att svara än här.

Jag var själv med vid etableringen av ovan nämnd sida, men har numera lämnat det åtagandet. Jag skriver därmed inte detta som reklam, utan som tips för att du ska hitta "rätt personer".

Fotografen/skribenten "Jonas C" är ett tips. Kan inte lämna ut hans namn i sin helhet, men kan bifoga det som mail (alternativt att du tar kontakt via businessclass). Bara att söka på hans rapporter, om du vill ha en kvalitetsuppfattning - tror inte du blir besviken.
Finns givetvis många andra personer som producerar bra saker, men inte sällan reser de i jobbet.

För att förtydliga - handlar det om resor (från alla världens hörn) som ska visas i Italien, eller resor som äger rum inom de Italienska gränserna?

Jag är själv en van resenär och skribent, men tyvärr tillbringar jag numera tiden på "hemmaplan". Jag har bott i Italien under flertalet år, men är numera stationerad i Sverige...

Vill du ha annan hjälp/tips är det OK att skicka ett privat meddelande. Jag vet inte hur denna hjälp skulle kunna uttrycka sig, men är en marknadsförare med ett ganska brett kontaktnät (b.la. inom reseindustrin).

Ni har inte funderat på att blanda in sportresor i det hela - för att nå även andra målgrupper? Finns ganska stora grupper som reser ner för att uppleva idrottshistoria (även det kultur i mina ögon). Jag tänker främst på en grupp, som har 10.000-tals läsare (och lyssnare).
Tänker på positiva synergieffekter för att synas/höras (min marknadsföringshjärna som spinner loss).

Nu är det ju lite knappt om tid för er del, men hoppas att ni hittar något/någon bra!