Tips på bra boenden i Florida

13 aug. 2015 16:34
Visningar: 113
Hej!
Jag, min man och våra två barn på 4 och 6 år ska åka till Florida i november. Vi har tänkt oss att bo på Miami Beach ca 4 nätter, sen Key West eller i närheten några nätter och sedan en vecka i te x Sarasota. Behöver tips på bra och prisvärda boenden när man har barn.

Alla andra tips på vad man inte får missa är också önskvärda!

Stort tack för hjälpen!

Häls. Maria
13 aug. 2015 17:04
Prisklass?

Under sista delen av november sjunker vattentemperaturen i gulfen från 30 till 20 och därefter lite ytterligare i december. Sarasota har några av USA's allra främsta stränder i Siesta Key, Lido Key och Anna Maria Island.

Ett hyrhus är att föredra på AMI (sök VRBO.com). Lido har en del fina resorts och trevliga St Armands (ex Sandcastle och Lido Beach Resort) Siesta Key samlar flest människor och har ett antal "old Florida" hotell spridda längst stranden med en samling restauranger i norra delen, Siesta Village. Bäst är dock de fantastiska lägenheterna på Hyatt. Normalt riktigt dyrt men er tid är verkligen low season så ni kanske hittar något.

I Miami Beach finns hundratalet alternativ och de flesta kräver en rejäl peng. Bo söder om 22nd st för att "hamna rätt"

Key West - dyrt och halvdan standard. Många letar myshotell här....
Kolla Florida.nu 's sammanställning över dessa i KW
Av Janet2
14 aug. 2015 07:19
Vi bodde på palmshotell i keywest. Gott kaffe och färsk fruktsallad serverades på morgonen. Poolen låg direkt utanför våran dörr. Slitet var det, men inget som störde oss. Skulle lätt åka dit igen.
Av Aekberg
18 aug. 2015 12:29
Hej,

Det finns en massa bra boenden och områden. Frågan är mest vad man efterfrågar.
I en ovan kommentar nämns att man skall bo söder om 22nd street på Miami Beach. Min uppfattning är tvärtom. MEN det beror på var norr om 22nd street man bor. Jag håller med om att man på Miami Beach inte skall bo mellan 22nd och 63rd street. Men mellan 63rd och 80th street är helt fantastiskt. Dock missas detta av de flesta som bor på South Beach och missar North Beach.

Mellan 22nd och 63rd street, finns bara hotell och höghus. Inga restauranger och affärer (åtminstone oerhört begränsat). Men söder om 22nd street har man South Beach och allt det har att erbjuda. Norr om 63rd street har man North Beach med sina fördelar.

Vilka fördelar har då North Beach:
Det är lugnt
Det är billigt
Det har ett stort utbud av restauranger av toppklass, dessa lever mer på den inhemska befolkning än sina kollegor nere på South Beach som lever mycket på turisterna. Skall en boende komma tillbaka så måste det vara vettiga priser och bra mat!
Det är genuint
Det har en bra strand (precis som hela Miami Beach)
Lätt att parkera
och en massa annat

Förstå mig rätt man skall inte missa South Beach, men man behöver inte bo mitt i det, för då missar man garanterat North Beach. Jag åker dit nästa gång i oktober och har redan första dagen planerad:
Landar vid 15-tiden.
Hämtar ut hyrbilen, kör till huset jag numera alltid hyr på Miami Beach (ligger mellan 73rd och 74th street). Har tidigare bott på 6 olika hotell nere på South Beach och minst lika många på andra ställen på Miami Beach.
Slänger in väskorna, drar ner till stranden och tar ett dopp, tillbaka till huset och byter om och går sedan till Lous Beergarden för lite käk och dricka. Lous beergarden blev häromåret utsett till en av de bästa cocktailbarerna i USA av magasinet Esquire. Om vi sedan orkar så drar vi vidare för att se vart vi hamnar.

Vill man festa så tar man sig oftast ner till South Beach, men det tar bara cirka 10 minuter och det är hur enkelt som helst med taxi eller lokalbuss. Men man vill kanske inte festa varje kväll och vissa vill inte ens det.

Så frågan är lite vad man efterfrågar. Med barn hade jag utan tvekan föredragit North Beach framför South beach, men smaken är som baken.

För att få lite mer info om North beach, så kan ni läsa vad Washington Post skrev om området för ett litet tag sedan: https://www.washingtonpost.com/lifestyle/travel/planning-a-trip-to-miami-beach-go-north-for-a-different-vibe/2015/03/05/d671e742-bc54-11e4-8668-4e7ba8439ca6_story.html

På Key West har jag aldrig hittat ett billigt alternativ, i oktober skall jag testa Casa325. Men ett prisvärt alternativ där nere är svårt att hitta. Bäst pris får du om man placerar sig en bit från Duval street. Fairfield Inn har jag bott på och det var nog det med billigast pris jag testat där nere, och det hade så klart att göra med läget. Annars har jag testat The reach 4 olika gånger, Cabanni Inn 1 gång. På Cabanna inn var inte barn välkomna. The Reach gillar jag som du förstår eftersom jag återkommit dit några gånger. De har både pool och strand.
Återigen handlar det om hur nära smeten man vill bo och hur mycket det är värt. Men skillnaden mellan Miami Beach och Key West är att vissa ställen som inte ligger mitt i smeten är oerhört mysiga och trevliga ställen på Miami Beach.