Tips och mod att våga flytta utomlands

11 aug. 2021 16:07
Visningar: 213
Hej!
Jag vet inte om det här inlägget är okej att posta här men jag testar, annars så tar jag bort det. Vet inte var jag kan be om hjälp annars?
Okej, såhär ligger läget till... Jag är 23 år och har haft ett väldigt tufft/tråkigt liv. Jag har enbart betyg från grundskolan och har aldrig jobbat, inte för att jag är lat utan för att jag har asperger och hade väldigt länge svår social fobi. Jag bor idag på ett slags serviceboende men med egen lägenhet osv, det är bara det att det finns hjälp dygnet runt att tillgå om det skulle behövas. Anyway, jag är extremt trött på mig själv och mitt liv och jag vill resa, jag vill bo och jobba utomlands i några år men jag vet inte hur sjutton jag ska våga? Från ingenting till allting. Jag har ju en väldigt stor dröm om att bo i Paris, lära mig franska och jobba på Dr. Martens, men hur realistiskt är det liksom? Jag vill så mycket men jag kommer aldrig dit, jag bara sitter här i min lägenhet och vet inte vad jag ska göra. Ett till problem är att jag har en hund, det känns inte så schysst mot honom att ta med honom utomlands till en liten lägenhet där han får vara medans jag kanske jobbar långa dagar. Men jag vill ju inte omplacera honom heller.... Han är ju världens bästa hund. Det är verkligen kaos i mitt huvud just nu, därav detta inlägg. Vad ska jag göra? Hur ska jag göra? Vart ska jag börja? Hur gör jag med hunden? Hjälp. Jag vill så gärna bo utomlands, jag vill inte slösa bort fler år av mitt liv men det känns omöjligt. HJÄLP!
Av Sarar22
17 aug. 2021 09:49
Du kan inte höra om någon vän eller släkting vill ta hand om din hund? 😊 Sen så är mitt motto att om man inte trivs, så kan man alltid åka hem. Sverige är bara en flygresa bort! Men ja, det är läskigt att göra något nytt och förändra sin vardag. Är själv i valet och kvalet om jag ska flytta till Alperna eller inte. Jag tycker i alla fall att du ska prova, du har inget att förlora ☺️
17 aug. 2021 09:55
Citerat från Sarar22:
Du kan inte höra om någon vän eller släkting vill ta hand om din hund? 😊 Sen så är mitt motto att om man inte trivs, så kan man alltid åka hem. Sverige är bara en flygresa bort! Men ja, det är läskigt att göra något nytt och förändra sin vardag. Är själv i valet och kvalet om jag ska flytta till Alperna eller inte. Jag tycker i alla fall att du ska prova, du har inget att förlora ☺️
Jag bestämde mig för några dagar sedan att flytta till Paris och plugga. Hunden Åke får följa med :) Tack för ditt svar, uppskattas! :D
Av Sarar22
17 aug. 2021 16:00
Men så kul att höra!! Du kommer få en så rolig upplevelse 😍