Taxi i London?

Av Anis
19 aug. 2009 15:52
Visningar: 11786
Så är det dags för mig att än en gång resa till London. Jag längtar dit igen och trotsar ev. risk för svininfluensa.
Funderar på att åka taxi från Liverpool Street till hotellet, ca 20 min.
Är det någon som har kläm på vad en sådan taxiresa kostar nu?
Av Silvana
19 aug. 2009 16:26
HEJ!
Det beror mycket på vilken tid du skall åka, är det i rusningstrafiken kan det ju ta väldigt lång tid och taxametern kan rulla iväg. Sedan finns det ju tyvärr taxichaffuförer som försöker lura tursiter och kör en längre väg än vad som behövs men du kanske har bra koll på vägen själv och kan säga ifrån. Jag har inte åkt taxi i London på många år, går helst eller tar tunnelbana eller buss när jag har med mitt bagage, så jag vet inte alls vad det kan kosta i dagsläget men ville bara komma med några goda råd. /MVH Silvana
Av Asok
19 aug. 2009 18:54
Precis, taxi kan ta evigheter. Ta du t-banan, eller buss om det funkar om du har gått om tid.
Jag bor oftast runt King's Cross, vilket gör att jag hoppar av tåget på Tottenham Hale o tar tunnelbanan därifrån.
Bara några hållplatser och man är vid hotellet.
Av Anis
19 aug. 2009 23:13
Citerat från anis:
Så är det dags för mig att än en gång resa till London. Jag längtar dit igen och trotsar ev. risk för svininfluensa.
Funderar på att åka taxi från Liverpool Street till hotellet, ca 20 min.
Är det någon som har kläm på vad en sådan taxiresa kostar nu?
Hjälp, jag vill verkligen veta om taxipriserna. Kan inte åka kommunalt denna gång med småbarn och mycket bagare.Det är så många som skriver i RG som är vana Londonresenärer, snälla svara!
20 aug. 2009 19:00
Du får nog räkna med 30 pund för den resan. Ibland kan det vara värt att betala för
en taxi om man har mycket bagage och vill slippa att trängas i tunnelbanan.
Hoppas du får en resa!
Mvh Jenny
Av Anis
20 aug. 2009 19:08
Tack för bra svar! Jag åker om en vecka.