Söker tips inför kombinationsresa med tre stopp

Av Dd_one
23 apr. 2018 17:11
Visningar: 312
Hej,

Vår familj har aldrig varit i Thailand, men tänker åka kring sportlovet nästa år. Vi skulle vilja vara borta i minst tre veckor, men vi är ganska rastlösa och vill gärna ha omväxling. Jag söker därför tips på en kombinationsresa med tre stopp. Jag har sökt ganska mycket, men har inte kommit fram till något klockrent. Eftersom det just är vår första resa fungerar säkert de sedvanliga turistfällorna alldeles utmärkt! Våra barn är 15 och 12 vid det tillfället.

Vad jag själv funderat på:
1. Ko Lanta 1 vecka. Känns smidigt att ta sig till från flygplatsen, det är lite lugnare och verkar mysigt.
2. Från Ko Lanta till Ko Lipe. Det verkar också hyfsat smidigt att ta sig vidare från Ko Lanta till Lipe, en ö som dessutom verkar väldigt mysig och lugn.
3. ? Helst skulle jag från Ko Lipe vilja ta oss till ett ställe som är hyfsat nära en flygplats som kan ta oss hem, men också ett ställe där man kan företa lite utflykter, sevärdheter osv. Tänker att man kanske vill vara lite mer aktiv efter två veckors såsande. Jag fick tips om Ao Nang.

Kom gärna även med förslag på hur och var vi bör boka resan.

Tack på förhand!
23 apr. 2018 18:06
Hejsan!
Var första gången i Thailand i år och vi är också lite rastlösa och vill inte vara på samma ställe för länge. Vi var på koh Lanta första veckan och sedan i Ao Nang en vecka. Koh Lanta var jättehärligt och lagom en vecka med ett par snorklingsutflykter och tuc-tuc utflykter på ön. En hel vecka i Ao Nang var lite för länge. För att komma till fina stränder var det båt varje dag från Ao Nang. Jag hade också valt nog Lipe eller nog Mukk men avslutat med 3 max 4 nätter i Ao Nang innan hemresan för att ha nära flygplatsen.
Trevlig resa!
Av Dd_one
24 apr. 2018 08:08
Citerat från Smaragden:
Hejsan!
Var första gången i Thailand i år och vi är också lite rastlösa och vill inte vara på samma ställe för länge. Vi var på koh Lanta första veckan och sedan i Ao Nang en vecka. Koh Lanta var jättehärligt och lagom en vecka med ett par snorklingsutflykter och tuc-tuc utflykter på ön. En hel vecka i Ao Nang var lite för länge. För att komma till fina stränder var det båt varje dag från Ao Nang. Jag hade också valt nog Lipe eller nog Mukk men avslutat med 3 max 4 nätter i Ao Nang innan hemresan för att ha nära flygplatsen.
Trevlig resa!
Tack!
Citerat från Thomas_petra:
Har ni köpt flygbiljetter redan?
Nej, vi är i planeringsstadiet.
24 apr. 2018 21:57
Hej igen. Mitt tips är att flyga t.ex. Krabi och ta en vecka/ tio dar på Lanta sen speedboat till Lipe för en vecka. Sen färja till Langkawi för typ fem dagar, sen flyg till Kuala Lumpur för några dar och flyg hem därifrån. Boka då flyg utresa till Krabi och hem ifrån K.L. Flyget från LKW till KUL bokar du bäst direkt med AirAsia för bäst pris. Vi har själva gjort den typen av resa ett flertal ggr. Lycka till!