Shopping i Stockholm!

Av Torunn1
20 juni 2007 14:32
Visningar: 540
Hej alla därute! Ska upp endag i juli för shopping och mini sightsing! Behöver tips på vart man ska gå, beöka mm! TORUNN i ÖREBRO
Av Marlene
20 juni 2007 17:36
Hej!

I Stockholm finns det mesta så det beror på vad du är intresserad av, vad du vill shoppa och se? Ett tips som passar alla är att besöka Gamla Stan. Vackert och mysigt med något för de flesta smaker. Har en massa tips på lager om du berättar vad du är ute efter : ).

Mvh,

Marlene
Av Hamosh
20 juni 2007 18:37
Gröna lund om du gillar karuseller :)
Gillar du utsikt så rekomenderar jag kaknästornet med restaurang längst upp. :)
Av Marlene
21 juni 2007 11:40
Skickade detta till Torunn men det kanske är av intresse för andra i forumet också så därför lägger jag in det här också : ) :

Jag tror att du ska satsa på en heldag i Gamla Stan. Det finns så mycket att se, små tvärgator med mysiga affärer och fik. MEN om du nu skulle tröttna så följ bara Drottning/Vasagatan åt andra hållet, bort från Gama Stan, förbi Åhlens, Hötorget och PUB etc så finns det massa mysiga affärer åt det hållet också.

För dig som är historieintresserad så finns Historiska museet på Östermalm. Och om du ändå är i krokarna så besök Sturegallerian och de roliga butikerna på Briger Jarlsgatan (är ofta ganska dyrt där, men det finns guldkorn) - när jag jobbade i Stockholm så var det där jag höll till om dagarna.

Hoppas du får ett fint besök i huvudstaden!

//Marlene
Av Missx
25 juni 2007 23:39
Om du vill slippa turistträsket tycker jag absolut att du ska ta dig till Söder! Här finns massor av butiker för alla smaker, massor av restauranger o glöm inte utsikten från Fjällgatan som är enastående :) Ta en tur i Gamla Stan o fortsätt sen gå till nästa ö, som är...just det Södermalm
26 juni 2007 23:22
Om du hinner, ta en tur under broarna med sightseeingbåt!
Mvh Eva