Restips Thailand, Hjäälp ;)))))

Av Haga84
4 jan. 2013 10:38
Visningar: 330
Hej.
Vi planerar Thailand jan-14, jag, min man o två barn på då 4 & 7 år.
Väldigt sugna på Koh Lanta, har surfat runt men blir inte klok så hjälp?!
Hur är de bästa att transportera sej:

*Phuket-Koh Lanta kostnad,tid?
*Phuket-Krabi-Koh Lanta kostnad, tid?
*Krabi-Koh Lanta kostnad,tid?
*ao nang-Koh lanta kostnad,tid???

Verkar finnas många sätt mest inne på att åka färja.

Andra tips & Råd mottages gärna
=))))
4 jan. 2013 15:31
Vi brukar börja med ca en vecka i Ao Nang (Krabi-provinsen) och bokar via hotellet en minivan med A/C för transport till Koh Lanta - det tycker jag är enklast då du åker dörr-till-dörr! Resan tar ca 2 1/2 timme inkl två bilfärjor och kostar ca 500 SEK en väg för alla (inkl färjeavgifter). Räkna med 5-6 timmar i minivan från Phuket ner till Koh Lanta.
Av Haga84
5 jan. 2013 10:17
Taack =)
Vet inte ännu om vi kommer landa i krabi eller phuket beror lite på resor/pris/tidpunkt.
Landar vi i krabi hoppar vi direkt på färja eller minivan till lanta.
Fundering är om vi landar i phuket hur man ska göra därifrån känns inte så kul me bilresa 4-5 tim efter flyget me två barn... Hur göra?
5 jan. 2013 21:32
Det går färja till Lanta ifrån Phuket via Phi Phi... Tar väl ca 3h tror jag och kostar inte alls mycket...
Vi har åkte några gånger och det är ganska mysigt att åka med barnen. Sitter man uppe på däck så finns det några fina öar att titta på när man passerar... =)

Sierra har koll på tider och kostnader skulle jag tro!

Ska ni stanna länge är det inga problem att resa runt lite men har ni ett par eller tre veckor på er så skulle jag rekommendera max en förflyttning för att utnyttja tiden bästa...
Varför inte Ao Nang-Lanta... om ni flyger till Krabi alltså.
Landar ni på Phuket skulle jag åka till Kao Lak istället för Lanta... Eller till någon av de närliggande öarna runt Phuket. Coral Island eller min favorit Raya Island...
Lycka till...

Mvh Frippe