Resa tsm med min sambo, vart och när?

Av Maedd
29 dec. 2014 17:57
Visningar: 372
Jag och min sambo ska fara utomlands men har ingen aning om vart vi ska fara?? Vi båda har varit intresserade av Grekland men ni kanske kan rekommendera om ett annat ställe? Vi är 25 år och älskar mat, vill helst av allt vara ensamma på en strand och ta det lugnt. Besöka barer, resturanger och slippa barnfamiljer och försäljare. Vi vill uppleva glasklart vatten och dyka, dricka drinkar vid stranden och se en annan natur än den svenska skogen. Hotellet behöver inte vara lyxigt.

Alla tips och råd skulle vara guld värd, vi vill resa kring februari/mars och helst billig resa, funderar på att leta sista minuten :)
// Madelene
Av Birgere
29 dec. 2014 18:26
Eftersom dina önskemål är så motsägelsefulla så behöver du nog hjälpa till med någon form av prioritering av dessa då ni bara kommer att uppfylla några av önskemålen med en "billig resa" i sport- o påsklovstider.
29 dec. 2014 21:19
Det är ganska kallt i Grekland i februari-mars, det måste ni ta med i beräkningen till att börja med!
30 dec. 2014 08:19
Citerat från Chrillan68:
Det är ganska kallt i Grekland i februari-mars, det måste ni ta med i beräkningen till att börja med!
Fast det ökar ju å andra sidan chansen att vara ensam på en strand ganska drastiskt...
:-)
30 dec. 2014 10:41
Citerat från Gunillad:

Fast det ökar ju å andra sidan chansen att vara ensam på en strand ganska drastiskt...
:-)
Haha, helt klart ;) Jag har aldrig frusit så mycket som jag gjorde när jag tillbringade våren (feb-maj) i Grekland en gång och jag hade helt säkert funnit öde stränder om jag tagit mig till havet :)