Presentkort

Av Faalk
15 dec. 2011 18:32
Visningar: 8399
Hittade inget om detta så gör en ny tråd.
Gällande presenkort, finns det bara att köpa från ett resebolag, tex fritidsresor eller apollo osv eller finns det att köpa ett som gäller för flera stycken? som gäller i en "affär där de säljer resor"? hehe :) MVH
Av Faalk
15 dec. 2011 19:05
Men går det lösa in på ving, fritidsresor, apollo osv? eller bara på ticket? vill ha ett som går lösa in hos många resebolag så man har lite mer att välja på
15 dec. 2011 20:51
Citerat från faalk:
Men går det lösa in på ving, fritidsresor, apollo osv? eller bara på ticket? vill ha ett som går lösa in hos många resebolag så man har lite mer att välja på
Det tror jag inte man kan men t.ex. Ticket säljer ju resor från charterbolagen så man kan ju välja på alla resor där, plus reguljär-resor. Charterbolagen ingår i olika kedjor, tror knappast det går att köpa presentkort som gäller t.ex. både Elgiganten och Media Markt?

Vissa köpcentra säljer ju presentkort som gäller i alla centrets butiker, hittar Du ett sådant där charterbolagen har butiker så kan det ju vara en möjlighet....
Av Faalk
16 dec. 2011 09:58
Där sa du något jävligt sant, så långt tänkte jag inte ;) för tänkte bara att man hade lite mer valmöjlighet om det gällde flera bolag :) men tack så mycket för svaret! :)
16 dec. 2011 11:18
Dottern har fått ett present kort som var som ett mastercard. Tror att det hette spendon.
Av Faalk
16 dec. 2011 11:40 (redigerad)
jaså? ska googla på detta :)

Lite snabbt tittat, verkar vara för företagare? och fattade det som att det bara går "fylla på" med upp till 1500kr?
16 dec. 2011 11:45
Spendon tycker jag är ett riktigt dåligt alternativ faktiskt. Bättre att ge kontanter i.s.f.

Lite ur villkoren:

Hur mycket kostar SpendOn Presentkort?
Kortet kostar 39 kronor i startavgift. Då får du även med ett trevligt gratulationskort som medföljer vid köp.

Är kortet gratis att använda?
SpendOn Presentkort är gratis att använda för de 2 första köpen. Därefter belastas kortet med 3 kr med köp. Var uppmärksam på att det utgår en månadsavgift från och med den sjunde månaden efter att kortet efter det att kortet köptes (10 kr per månad). Månadsavgiften ökar till 50 kr per månad när kortets giltighets tid har passerats. Om kortet används utomlands tillkommer en växlingsavgift om 2 %.
Av Faalk
16 dec. 2011 19:22
Tack för hjälpen, insåg ganska fort att det verkade dåligt men när jag läst det du skrev så ser jag att det va ännu sämre, helt uteslutet :) får helt enkelt bli något annat, tack för hjälpen