Planering av resa till Koh Lanta

Av Ari72
29 feb. 2016 13:33
Visningar: 117
Hej!!
Nu ska vi för 3:dje gången boka en resa till Thailand. Vi var nyligen 3 veckor på Koh Lanta..jag säger bara Koh Lanta!!! Så underbart, fantastiskt och lugnt!! Denna gången följer inte vår äldsta dotter med, så det är jag, min fru och 2 döttrar på 14 år och 12 år. Hur tycker ni som vet, ska man boka boendet för 3 v i förväg (åker 3v i februari 2017) Eller ska man boka några dagar- 1v innan och lösa resten där? Vi vill bo på Long beach.
29 feb. 2016 14:52
Hej, jag kom hem för en vecka sedan därifrån. Jag skulle gjort så att jag skulle bokat första veckan i förväg och sedan på plats bokat resterande två veckor. Jag skulle ej velat bo på samma hotell i tre veckor men folk gillar ju olika. Jag skulle nog kanske bokat första veckan på södra Long Beach, " Lanta Casuarina Hotel", sedan vecka två norra LOng Beach och bott på antingen " Lanta Sand Resort & Spa" eller " Lanta Resort ".
Sedan skulle jag avslutat med sista veckan vid Saladan på " Lanta Pura Beach Resort ".
Jag älskar givetvis Long Beach men jag ser även fördelarna med Saladan då man har gångavstånd till restauranger, marknad och affärer.
Lycka till. Mvh