Ö-luffa i karibien!

24 maj 2014 20:47
Visningar: 4382
Tjenare. Jag o min sambo planerar att ö-luffa i karibien nästa år, 3-4 veckor.

Vi undrar dock om det är någon/några andra här som gjort likadant ?
mina frågor är då. svårt att ta sig mellan öarna ? har förstått att de går båtar mellan vissa öar ?. och sen flyg då. Är de dyrt att flyga/åka båt mellan öarna ?

Vi tänkte då ta öarna
bahamas
jamaica
cuba
Dominica
tobago.

kanske någon till. beror på ifall man hinner.

eller har ni förslag på andra öar som man borde se istället kanske ?

mata på med tips och allt ni har att skriva om detta. ! =)

mvh: philip.
24 maj 2014 21:13
Har öluffat en del i Karibien och har av öarna ni nämner varit på Bahamas och Tobago. Det går båtar mellan vissa öar som ligger nära. Annars är det flyg som gäller. LIAT flyger till många öar och dem har jag mest använt mig av. Då kostade det omkring 100 dollar per väg, men det var några år sedan.
Tänk på att ni ska ha visum till Kuba.

Svårt att tipsa om öar eftersom jag inte vet vad ni är ute efter. Jamaia och Kuba är ju stora öar och man kan säkert lägga lång tid där. Bahamas är väldigt dyrt.

Har skrivit om mina Karibien-resor på http://www.worldofmarie.com/reseguide under Mina Resor och Karibien.
25 maj 2014 10:33
Tack för ditt svar marie!

Vilka öar som helst går väl bra egentligen, vill ju se så mkt som möjligt.
fast sen så är man ju lite rastlös med så en helt öde ö, stannar man ju kanske inte så länge på då mer än 2-3 dagar kanske.

egentligen hade man ju velat dra igenom hela skiten på en gång när man ändå är där nere haha.
Men lite svårt få så lång semester, så man får väl ta lite i taget, om det nu finns fler öar som man borde se.
27 maj 2014 12:44
Öarna är knappast öde, det finns större städer där och mycket civilisation. Vissa öar är mer lika en andra och då behöver man ju inte besöka båda.
Av Lena23
5 juli 2014 22:19
Missa inte dominica! Det är en helt otrolig ö, med massor att se. Vi var där 14 dagar för tre år sedan o reser dit igen nu till jul 2014, Varma källor, superba dyk, kristallklart vatten, vattenfall att simma in i. Träsk att utforska, Otrolig snorkling ..
Rekommenderar Scotts head, längst söder ut, Ocean Wiew, hos värdarna Frank o Caroline. sök på Google.. Om du vill uppleva det genuina Västindien så är det varmt rekommenderat. Kolla vårt resealbum.
14 okt. 2014 17:18
Citerat från Lena23:
Missa inte dominica! Det är en helt otrolig ö, med massor att se. Vi var där 14 dagar för tre år sedan o reser dit igen nu till jul 2014, Varma källor, superba dyk, kristallklart vatten, vattenfall att simma in i. Träsk att utforska, Otrolig snorkling ..
Rekommenderar Scotts head, längst söder ut, Ocean Wiew, hos värdarna Frank o Caroline. sök på Google.. Om du vill uppleva det genuina Västindien så är det varmt rekommenderat. Kolla vårt resealbum.
Tack Lena för ditt svar !. Verkligen fina bilder. Alltid velat åka till Dominica. Hur tar man sig enklast dit ? Eller hur har ni tagit er dit, då tänker jag på hur ni flugit och hotellen o de :).

Tack för svar

Med vänlig hälsning,
Av Lena23
18 okt. 2014 17:28
Billigast borde vara via london- barbados-'dominica, eller som vi gör nu: london -antigua- dominica. Vi stannar på Bägge destinationerna. Använder Liat som" inrikesflyg". Tyvärr är inte Liat synkat m europaflighterna, så övernattning krävs,
tror jag.
Av Keja
29 dec. 2014 14:53
Hej!
Det går båt St Lucia-Martiniqe-Dominica-Guadelope. Minns dessvärre inte vad det kostade men jag fick betala i Euro (minns att det var ganska dyrt St Lucia-Dominica men billigare än att flyga).