Någon som bott i faliraki på rhodos??

17 maj 2011 21:49
Visningar: 8237
hej!

ska till rhodos i sommar igen.. undrar hur faliraki är?? Har tidigare bott på västra sidan, aldrig östra. hur långt det är till rhodos stad? är utbudet av restauranger bra? är det barnvänliga stränder osv. Funderar att bo på hotellet Louis Colossos Beach FFF, Några tips om det??

Är tacksam för alla tips!
17 maj 2011 21:54
Hej!
Om du inte känner till TripAdvisor.com sen tidigare så kan jag tipsa om den sidan. Där hittar du flera hundra reviews om alla tänkbara hotell i hela världen.

Jag förstår att det kan vara en fördel att komma i kontakt med svensktalande som kan ge tips om ett specifikt hotell, men i brist på det så är TA superbt! :)
17 maj 2011 21:58
Citerat från nisse2ears:
Hej!
Om du inte känner till TripAdvisor.com sen tidigare så kan jag tipsa om den sidan. Där hittar du flera hundra reviews om alla tänkbara hotell i hela världen.

Jag förstår att det kan vara en fördel att komma i kontakt med svensktalande som kan ge tips om ett specifikt hotell, men i brist på det så är TA superbt! :)
hej! ska kolla in den sidan, tack för tipset! =)
Av Pozzan
21 maj 2011 21:37
Faliraki är en jättebra ort med bra och lång sandstrand. Många restauranger och snabbmatskedjor som McDonalds, PizzaHut och KFC. Buss går regelbundet till Rhodos stad, resan tar ca 20 minuter. Det går också att åka båt från Faliraki till hamnen i Rhodos stad tor med flera avgångar per dag.