Malpascua Filippinerna

10 apr. 2010 11:00
Visningar: 297
Hej
ni som varit på Malpascua, har ni nåt tips om BRA boende, bästa möjliga på den ön?
Av Lena23
10 apr. 2010 19:19
Bästa stället är Exotic, enligt vår bedömning. Rummen ligger lite bakom strandlinjen och en bit från "centrum" av stranden, men är otroligt bekväma. AC, Kyl, 2 queensize bed, De flesta dyker på dagarna ,så det är tomt på folk dagtid. Stranden städas varje morgon utanför hotellet. Ingen pool. Lägger ut en bild på min sida så du kan se rummet. Exotic är dyrt i förhållande till andra ställen på ön. Undvik restaurangen om du vill spara pengar, annars var maten riktigt bra där. Frukosten sisådär, men dyr.
10 apr. 2010 20:51
Exotic och även Tepanee resort verkar ha fått bäst omdömen enl Tripadvisor. Tack för tips o bild! Ligger Exotic fint oxå?
10 apr. 2010 23:31
Sant Exotic är dyr ställe men vill man ha lyx så det är bara att betala, vi bodde i Cocobana Beach Resort för 2 år sen det var ok, men i år bokade vi 3 rum hos de men fanns inga lediga, det är svårt att få ta ett rum på plats om det är högsäsöng, så boka i förväg. Gillar du att dyka så missa inte THRESER SHARK! Jag dyker inte men mina söner var och dykte med några svenskar, de tyckte det var fantastisk upplivelse (feb.2010)
Av Lena23
11 apr. 2010 17:03
Kollade in Tepanes hemsida. Bra med flygfoton, så man lätt kan se var det ligger! Jag måste säga att vi aldrig promenerade dit bort, Bountybeach "slutar" liksom strax österut, och där vek vi alltid in mot byn. Läget verkar kanonbra, nära till "allt" -dvs. det lilla som finns att göra på ön. Här är det bada, slappa och dyka som gäller. Dykningen handlar om Treshershark- annars rätt medioker dykning, inte den bästa sikten. Har man tur kan man se Marlins. Lite norrut från Tepanee finns en liten strand med underbar solnedgång och öns bästa restaurang -italiensk. ( vid sidan av Ging-Ging garden) Enligt bilderna bilderna på tepannees hemsida, kan ni inte jämföra rums standarden mellan Tepanne och Exotic, Exotic är lyxigare. Däremot skulle jag nog hellre valt Tapanee, både för lägets skull och, förhoppningsvis, att det är billigare.
Efter solnedgång är det kolsvart och vi gick alltid utefter stranden tillbaka till Exotic, då vi irrade omkring i massa byhus och trädgårdar/ hönshus en kväll när vi försökte gena i mörkret tillbaka till Exotic, trots ficklampa. Kolla om de har el dygnet runt, vilket inte alla ställen har. Ladda med massor av kontanter, små valörer. Fördel Exotic är att de tar kort.
Malapascua är en levande ö, med flera små byar, inte ett artificiellt turistgetto.
11 apr. 2010 18:39
Exotic verkar bra, lite dyrt men för några nätter får det väl gå, är ju billigare på andra ställen vi ska till. Vart käkar man bäst frukost?