Langkawi - Koh Lipe lågsäsong

Av Mysticq
25 maj 2013 21:27
Visningar: 365
Ska till Langkawi i slutet på juni med två kompisar och tanken är att vi ska göra en avstickare till Koh Lipe i några dagar. Insåg att det under lågsäsong inte går några direktbåtar dit. Innebär detta också att man inte kan ta sig dit eller finns det någon fiffig alternativlösning på problemet?

Tacksam för svar!
Av Sierra
25 maj 2013 21:42
Visst kan ni ta er till Lipe från Langkawi även under low season men det tar lite länge tid.

Ni måste åka färja 09.00 från Kuah Jetty i Kuah Town till Tammalang Pier i Satun med ankomst 09.15 thai tid (det tar 1 tim 15 min men Thailand är en tim efter Malaysia). Sedan är det taxi knappt en tim till Pak Barra Pier där ni har dagliga speedboat transfers 11.30 och 12.30 (checkin 30 min före dep). Överfarten till Lipe tar 1 tim 30 min.
Av Mysticq
25 maj 2013 21:50
Stort tack! Tror du att man måste förboka båtfärderna eller löser man det på plats?
Av Sierra
25 maj 2013 21:57
Det går inte att boka färjan till Tammalang online och det finne ej heller behov att boka speedboaten till Lipe. Ni hinner dock med 11.30 transfern till Lipe och om ni vill kan ni boka den online här: http://kohlipethailand.com/show_ferry.php?ferrycode=BUPB01

Däremot kan det vara smart att knalla in på en travelshop på Langkawi och fixa färjebiljetten. Då får ni även transfern med taxi/minibuss till färjan från där ni bor på Langkawi.