Lämna in väskan vid flygplatsbyte i New York?

Av Guuna
15 sep. 2014 22:36
Visningar: 586
Har sökt i forumet men inte hittat något svar på min fråga.

Funderar på att boka en resa som inkluderar ett nästan 11 timmar långt stopp i New York på vägen hem. Kommer i så fall landa på EWR tidigt på morgonen (kl 05) och flyga vidare hem från JFK kl 16.

Finns det någonstans man kan lämna väskan under tiden så att man slipper släpa på den under tiden. Låsa in på någon central plats?

Inser att det kan bli svårt men vill ändå kolla om någon har koll?
15 sep. 2014 23:43
Hej,

Är du säker på att inte väskan går hela vägen? Eller är det handbagaget du menar?
Av Birgere
15 sep. 2014 23:53
Tror inte väskorna fraktas mellan flygplatserna, kan ha fel. Men annars vore väl Penn Station ett naturligt ställa att leta.
Av Guuna
16 sep. 2014 09:28
Citerat från Birgere:
Tror inte väskorna fraktas mellan flygplatserna, kan ha fel. Men annars vore väl Penn Station ett naturligt ställa att leta.
Tack för era svar.
Har också svårt att tro att väskan åker hela vägen från EWR till JFK "av sig själv".

Hittade dock denna sida: http://schwartztravel.com/
16 sep. 2014 09:48
Det var jag som tänkte fel.
Jag skall uppenbarligen inte försöka vara hjälpsam när jag är trött i huvudet. det blir lätt att man läser en tråd och svarar i en annan...

Trodde naturligtvis att det var en genomgående biljett du hade.
16 sep. 2014 10:25
Citerat från Nisse2ears:
Det var jag som tänkte fel.
Jag skall uppenbarligen inte försöka vara hjälpsam när jag är trött i huvudet. det blir lätt att man läser en tråd och svarar i en annan...

Trodde naturligtvis att det var en genomgående biljett du hade.
Man kan faktiskt ha en genomgående biljett med flygplatsbyte. Men väskan får man flytta på själv.
Av Guuna
16 sep. 2014 12:24
Citerat från Marie78:
Citerat från Nisse2ears:
Det var jag som tänkte fel.
Jag skall uppenbarligen inte försöka vara hjälpsam när jag är trött i huvudet. det blir lätt att man läser en tråd och svarar i en annan...

Trodde naturligtvis att det var en genomgående biljett du hade.
Man kan faktiskt ha en genomgående biljett med flygplatsbyte. Men väskan får man flytta på själv.
Resan är inte bokad än men biljetten är väl genomgående om man beställer en resa från A till B även om det inkluderar ett flygplatsbyte som marie78 skriver.
16 sep. 2014 17:51
Inte för att det spelar så stor roll, men jag menar genomgående biljett med flygPLANSbyte. Det var där tröttheten gick in och förnuftet ut.

Ni kan sluta rätta mina fel. För jag läste fel från början till slut. :)