Köpa malariamedicin på Costa Rica?

Av Elvan75
11 okt. 2008 15:18
Visningar: 689
Någon som vet om man kan köpa malaria-tabletter på Costa Rica? De är nämligen ganska dyra här hemma och när jag var i Asien så köpte jag där.
Av Nickeb
11 okt. 2008 19:31
Yep, finns där, till billig peng dessutom (källa: thorn tree)
Däremot så är det väldgt få ställen som det finns risk att överhuvudtaget bli drabbad av malaria, dom jag pratat/chattat med tycker det är överkurs så när vi åker i feb-mars så skippar vi malariatabletter......
Av Elvan75
12 okt. 2008 14:39
Ok det var det jag tänkte, tack för svaret!!
Av Annans
12 okt. 2008 16:57
Jag har ganska nyligen varit på Costa rica, utan malariatabletter. Enligt ök med min vaccinationscentral förelåg det ingen större risk, men visst använde jag moskitonät och tag med nån myggolja, var int så värst med mygg där vi var, både karibiska sidan och den andra. Däremot tycker jag man ska vara noga vad man stoppar i sig när det gäller malariaprofylax, att du i såna fall går igenom en läkare på Costa rica.
Malariaprofylax är absolut ingen medicin att leka med. Så var försiktig.
Av Nickeb
12 okt. 2008 17:24
Tillhör oxå den sorten som helst avstår malariamedeciner, som sagt flera fastboende som kommenterat detta i andra forum avslår i stort risken med malaria, fast var och en gör ju sin egen bedömning.
Av Veiken
12 okt. 2008 19:54
Vi var i Costa Rica i januari 2008 och var helt utan malariatabletter. Allt enligt råd från vaccinationscentral i Sverige!! Trevlig resa Costa Rica är helt underbart!!
Av Elvan75
29 okt. 2008 17:22
Tack för alla synpunkter och tips! Jag tänker också att malariatabl kan göra en del skada för kroppen och kommer lägga pengarna på myggnät istället.