Koh Jum

Av Walle
2 sep. 2014 16:01
Visningar: 2041
Sitter och planerar nästa resa till Thailand i feb.
Vi kommer att flyga till Krabi och funderar på att ta oss till Koh Jum som vårt första stopp.
Nu skulle jag jättegärna vilja ha lite råd och tips om Koh Jum allt från hur vi tar oss dit och bra ställe att bo på. Helst ett boende med pool.
Tacksam om någon kan ge oss lite tips om detta....

Med vänlig hälsning
Walle
Av Lampang
2 sep. 2014 18:04
båten från Krabi till koh lanta , gör stopp utanför Koh jum ,longtail väntar och plockar upp folk som skall till jum.Går också att ta bil från Krabi till Laem kruat sen båt över till koh jum, men har själv oftast tagit båt,trevligare.
koh jum resort,ligger på Ting rai beach ,lite på sidan om, men helt okey,har pool,fin liten strand.
vill man ha lite mer folk, mer restauranger att välja på så är golden Pearl beach ett bra alternativ,trivsamt,,finns en del boenden med pool där ,tror att tex koh jum beach villas,
och koh jum lodge har pool.Finns fler stränder på ön att bo på.
Koh jum en trevlig ö.
Av Walle
2 sep. 2014 19:29
Tack för svar.... Låter bra.... :-) måste undersökas....
Om man landar på fm tror du det är möjligt att ta sig till Koh Jum samma dag?
Har ju själv åkt färjan många gånger mellan Ao Nang och Koh Lanta men kommer inte ihåg vilka tider vi åkt då....

/Walle
Av Lampang
3 sep. 2014 11:54
tror att båt från Krabi till - koh jum - koh lanta , har gått vid kl 11.30 vintern som varit.
senaste gångerna när jag besökt jum har jag tagit longtail från kohlanta efter att jag besökt, öar längre ner.
Av Walle
8 sep. 2014 00:11
Japp... Nu har vi bokat Koh Jum Resort 👍 spännande att åka dit... Där har vi inte varit förut... 😊
Vi gjorde så att vi bokade transfer med hotellet så dom hämtar oss på Krabi flygplats med bil sen antar jag att det blir longtailbåt över till Koh Jum...
Av Lampang
8 sep. 2014 14:26
moped eller cykla runt på ön, trevligt,liten trafik. Åk runt och se dom olika stränderna,Golden Pearl beach m.m, ät en lunch på baan koh jum, fin liten by.Ta en dricka på loma bar, på vackra Magic beach. Slappa,och njut, på Tiangrai .
Och så får man hoppas att Koh jum inte blir ett koh lanta eller ett kohpipi.
Av Lampang
8 sep. 2014 14:30
Rättelse.-och så får man hoppas att koh jum inte blir som koh lanta eller koh pipi.
Av Monki66
4 juli 2016 22:09
Hej Walle,

Hoppar på den här gamla tråden om Koh Jum.
Eftersom jag sett att ni varit på ungefär samma ställen som oss, Lanta, Lipe, Mook, , Phi Phi, Ao nang etc
Vad tyckte ni om Jum ?

Vi kommer att åka i mitten på Januari igen, och vill testa en eller ett par nya ö i 3-4 nätter vardera. Vi kommer att vara längsta tiden på Lanta, på 2 olika stränder. Vi blir borta 3 v.

Tar gärna emot recension om Jum och du kan jämföra ön med andra öar där nere.

//Monica