Koh Chang Koh Samet och olika stränder

Av Sasod
9 okt. 2014 09:21
Visningar: 1095
Ska flyga till Bangkok den 28 december. Tänkte stanna där några nätter sen ta oss ner till Koh Chang och sen Koh Samet. Något annat tips? Är borta totalt 3 veckor.

Har aldrig varit på Koh Chang så vet inte var som är bäst att bo. Vi är runt 35 år och vill ha lite mitt emellan dvs. inte värsta draget men ändå kunna gå och ta några glas då och då. Vill helst inte ha överfull strand men inte heller vara själva. Var är bäst? Vi hade först tänkt white sand beach på Koh Chang men har fått höra att det inte är att föredra. Alla har ju dock olika preferenser så vill bara ha lite input från någon som varit där.

Tacksam för alla åsikter!
Av Noppran
16 okt. 2014 16:07
Hallå.

Personligen föredrar jag Kai bae beach, stranden är inte den finaste på koh chang men jag gillar centrumet, finns småpubar och restauranger samt shopping och spa....Har inte ngt emot White sand beach heller, dock är det ofta mkt folk där och är väl känd som den stranden där det är mest festande, dock kan man inte jämföra med t.ex Phuket. Festandet på White sand är väldigt oskyldigt i jämförelse, t.ex ser man inte sexhandeln på samma sätt där även fast den säkerligen existerar.

Ha en bra resa/T
22 okt. 2014 17:00
Hej!
Har varit på Chang två gånger och då valt att bo på Lonley Beach. Ligger nästan längst söderut på ön. Lugn men inte folktomt. Ett typiskt backpackerställe med bra priser på både mat o dricka. Vi valde att bo lugnt o ta en taxi någon gång till White Sand för lite shopping. Dessutom nära till Bang Bao varifrån nästa alla båtar utgår ifrån. Där finns även underbara fiskrestauranger på piren.
Jag kan definitivt rekommendera några nätter på Koh Kood. Fantastisk pärla men där är det totala lugnet som gäller! Fantastiska stränder att besöka! Vi har även bott ett par nätter på Koh Mak. Också en härlig liten ö.
Lycka till med resan!
Seastone
Av Sasod
24 okt. 2014 10:43
Tack för svar! Vi har dock ändrat resrutten och kommer flyga neråt landet och köra bl.a Koh Lipe istället. Finns ju så mycket att välja på.