Inrikes flyg USA

6 mars 2012 20:38
Visningar: 1941
Har bokat flyg från oslo till new york. Ska vara i new york i några dagar sedan tar jag ett inrikes flyg till Jackssonville. Sedan bilar jag ned till miami där jag tar flyget hem till Olso.

Min fråga är om man behöver lämna några förhandsuppgifter till flygbolaget för inrikesflygningen?

Har gjort en ESTA, men behöver man på något sätt berätta till Amerikanska ambassaden om vilket datum exakt man åker?

Lämnade förhandsuppgifter till american airlines, där ville de att man skulle skriva in Trip locator? Behövs det? Och i sånna fall vad är det.
6 mars 2012 20:55
Under iår har jag gjort flera inrikesflygningar i usa. Har aldrig lämnat någon info inför inrikesflygningar. Trip locator vet jag inte vad det är.
Av Peter_o
6 mars 2012 22:29
I ESTA kan du, om du vill, skriva in flight-nummer och adress för första natten, men inte flygdatum. Men det är frivilliga uppgifter så det räcker med att du ger adressen till första natten till flygbolaget. Sedan får du fylla i en tulldeklaration ombord på planet till USA och där ska du också fylla i adressen.

Jag vet inte heller var Trip Locator är.

/PeterO
Av Annl
8 mars 2012 20:12
Kan bara instämma med Resepiraterna - förra sommaren gjorde vi flera inrikesflygningar in USA och det var inga som helst problem och inga uppgifter efterfrågades.

DOCK kan det vara bra att veta att man när man flyger med vissa flygbolag åker på en bagageavgift om 20 eller 25 dollar per person och sträcka. Det hade i alla fall vi inte fattat innan.
Citerat från resepiraterna:
Under iår har jag gjort flera inrikesflygningar i usa. Har aldrig lämnat någon info inför inrikesflygningar. Trip locator vet jag inte vad det är.
8 mars 2012 23:23
Ett försök till hjälp:

Kan det vara record locator som menas? (båda benämningarna finns med samma betydelse)

Isåfall:
Record Locator
The record locator is the six-letter reference code which enables you to access your reservation

Men det låter ju lite vanskligt att dela med sig av sitt bokningsnummer...?