Hur länge är lagom i New York?

3 jan. 2008 01:04
Visningar: 4336
Hej!

Jag och mina vänner planerar för fullt en resa till New York nu i sommar och vi längtar som bara den!! :D

Hur länge är lagom att stanna på semestern?

Jag tycker 10dgr men min pojkvän tyckte det var lite för länge och ville nöja sig med 7-8dgr.

Vi ska hinna med de vanliga turist-attraktionerna, shoppingen, en och en annan show på Broadway och liknande.

Hoppas på svar!

Hälsningar Liza
Av Jossy
3 jan. 2008 16:59
Tror vi var där 6 dagar, och då hinner man med ganska mkt, men det är en stor stad... :) Så 10 dagar behöver nog inte vara fel heller, men en vecka räcker säkert.

// Jossan
8 jan. 2008 09:36
Jag och min sambo var 10 dagar i New York för snart ett år sedan. Vi hann ej med att se allt vi ville se. Därför rekomenderar er att absolut åka till New York i minst 10 dagar!

Och ett annat tips; planera vad ni vill se och göra innan ni åker. Då spar ni mer tid! Och om ni vill shoppa, sök redan innan efter info om det ni är ute efter. Annars är det svårt att hitta någonting i och med att all shopping är utspridd över stora ytor.

/Teresa
Av Emma_
17 jan. 2008 17:11
Hallå Liza!
..har varit i New York ett flertal gånger och ni bör definitivt stanna tio dagar om ni kan..
trots flera resor dit är det fortfarande mycket jag missat...
vill ni stressa kan ni hinna med de bästa turist-attraktionerna på 5 dagar..
men vill ni hinna känna av den kända pulsen så rekomenderar jag att stanna runt 10 dagar!
Av Bibby
18 jan. 2008 01:26
5-6 dagar tycker jag, men vill man så kan man ju vara i flera veckor i alla städer, t.o.m. Göteborg ;)
24 jan. 2008 15:46
Jag var i New York i sju dagar, och vi hann med allt man bör ha sett. Se upp med värmen under sommaren dock. Vi fick 44 grader och stekande sol varje dag, då var det inget kul alls. Med avgaserna och all smog så uppskattades värmen till runt 50 grader. Jag skulle föredragit att åka på våren :)
Av Sisso
25 jan. 2008 16:35
Jag var i NY 6 dagar. Det räckte, men jag skulle kunna ha stannat hur länge som helst!!!!!! I Love that city!
Av Jessaxe
3 feb. 2008 00:45
Bor i New York och det är en underbar stad!!! Jag skulle rekommendera er att stanna så länge ni kan! :) Absolut minimum för att det ens ska vara värt att åka hit är en vecka enligt mig, men 10 dagar är ännu bättre! Det tar ju ett tag att anpassa sig efter tidsomställningen och så är det en stad som aldrig sover!

Som någon redan skrev så ska ni se upp med värmen, när det blir högtryck här under sommaren så blir det nästan olidligt varmt. Dock brukar den värsta värmen vara typ juli-augusti.