Hotell i Miami

11 feb. 2016 21:22
Visningar: 253
Vi planerar att bo 4 nätter i Miami efter nästan 3 v i Florida.
Letat här som en tok efter bra hotell, men hittar bara jätte dyra allternativ. Någon som har tips på hotell i 'lagom' prisklass?
Sen undrar vi givetvis vad gör vi i Miami?
Tack på förhand ☺️
Av Birgere
12 feb. 2016 00:08
Leta hellre hotell i grannstaden Miami Beach, inte för att det är billigare men det är roligare.
Vet inte vad lagom betyder men Miami Beach och Key West har högre hotellpriser än övriga florida, bara att gilla läget.
Själv brukar jag boka Miami Beach hotellen via hotwire för att få bästa pris

Vad du kan göra i Miami området..... ja bästa är väl att söka bland dom hundratals trådar på forumet som beskriver detta.
12 feb. 2016 10:52
Citerat från Linajansson_:
Vi planerar att bo 4 nätter i Miami efter nästan 3 v i Florida.
Letat här som en tok efter bra hotell, men hittar bara jätte dyra allternativ. Någon som har tips på hotell i 'lagom' prisklass?
Sen undrar vi givetvis vad gör vi i Miami?
Tack på förhand ☺️
Säger som Birgere, har ni inte något speciellt skäl att bo i Miami så välj Miami Beach, helst South Beach.

Vad är bra hotell för er? Berätta hur det ska vara, hur vill ni ha området där ni bor (t.ex. öde strand, massor att göra, party, räcker med en livsmedelsaffär inom 5 Km.....)

Vad är lagom prisklass? Miami Beach är inte bland de billigare platserna men inte heller dyrast, som vanligt är det tillgång och efterfrågan som styr priserna. Ett sunkigt motell mitt ute i ingenstans är t.ex. i regel billigare än mitt i det populäraste området i en storstad.
Vad prioriterar ni själv? För att ge tips i relation till er prisnivå så vill man ju dessutom veta vilka dagar ni ska vara där.

Vad ni gör i Miami? Ja, vad är ni intresserade av? Har börjat lista saker att göra (ett väldigt jobb som kanske aldrig kommer bli färdigt) på olika ställen i Florida, det kan ge lite inspiration att kolla upp olika saker kanske, http://www.floridasidan.se/FlSev.php
Av Clim
12 feb. 2016 14:34
Miami är helt UNDERBART, bästa stället jag varit på. Slår Karibien! :) Finns mkt att göra i Miami. Om du/ni gillar att shoppa finns det bl.a två stora outlet shoppingcenter, jätteprisvärt! Dolphin Mall som ligger en kort bit från Miami Internatinal Airport och Saw Grass Mill är ett annat bra ställe :):)

South Beach - underbart ställe! :) Många besöker Little Havanna, dock tycker inte jag att det var något speciellt.
Key West är fint!

Bodde på Cardozo hotell, tyvärr är det inget billigt hotell, men ypperligt läge vid South Beach :)

Trevlig resa!
12 feb. 2016 18:45
Jag säger tvärtemot de som skrivit ovan, bo i något trevligare område, t.ex. Coral Gables och åk till Miami Beach när ni vill ha lite skoj. Dels är det oftast billigare och dels mycket trevligare tycker jag.

Om ni absolut vill bo i Miami beach så rekommenderar jag Beacon Hotel på Ocean Drive i South Beach. http://www.beaconsouthbeach.com/ Bra mindre hotell med helt ok rum, solstolar som man får ta med till stranden och oftast gratis (om än spartansk) frukost. De har ofta nedsatta priser och är väldigt vänliga.

Kan annars varmt rekommendera Westin Colonnade i Coral Gables, härligt hotell med fina rum och bra service som det brukar vara på Westin. Lite dyrt, men bokar man via Hotwire eller Priceline kan man få riktigt bra priser. Jag har betalat runt 800 kr/natt för dubbelrum de gånger jag har varit där.

Vill man uppleva något lite annorlunda (som visserligen inte alls är billigt) så är Biltmore också trevligt, trots att servicen inte är något vidare sett till priserna som de har.