Hjälp med flyg och hotell i Kuba

Av Kanoute
10 juli 2012 22:32
Visningar: 757
Tjenare!

Tänkte dra till Kuba eller Domonikanska republiken runt den 20e december till 5-7:e januari.
Jag har märkt att Finnair inlett samarbete med Apollo bland annat och de flyger till Kuba, Mexico och Dominikanska Republiken.
Det tråkiga i det hela är att de överdriver så oerhört mycket med priserna, då priset på Apollo för en vuxen kommer upp till 25000 kr och uppåt.
Skulle uppskattas oerhört mycket om ni vet något billigt alternativ att ta sig till Kuba, det skall vara smidigt också. Om ni har tips på bra hotell så kan ni lika gärna slänga upp de också.

Tack på förhand!
Av Dirgis
11 juli 2012 10:47
Hej!
Använd aldrig en resebyrå då du reser. Boka själv du sparar åtskilliga tusenlappar.
Jag bokar på en nätresebyrå ofta, MOMOMDO.com eller SKYSCANNER.net Försök även prova med
kvällstidningarnas resemjöjligheter på Destination.se.
Om du ska resa runt i Centralamerika så försök med Exito travel. Jag använde dem nyligen då jag reste
i Peru, El Salvador, Honduras, Guatemala och Californien i USA. Jag bokade hela resan från dem och jag rekommenderar dem varmt.
Cubanerna är gästvänliga och bjuder ofta hem folk. De är glada när turister kommer för då får de träna engelska.Det underlättar att få kontakt med lokalbefolkningen och det kan man få genom att gå med
i www.couchsurfing.org och www. hospitalityclub.org. Den senare är gratis men den andra kan man betala
en frivillig avgift(donation) och då får man sin identitet bekräftad.
Av Kanoute
22 juli 2012 14:57
Tack så mycket för info!