Hjälp en bokstav fel i andra efternamn

30 apr. 2016 01:18
Visningar: 639
Hej

Behöver hjälp är lite nervös att jag ska behöva köpa en ny biljet till Kina.
Jag har skrivit mina två för namn och två efternamn på biljetten men mitt andra efternamn är det en bokstav som har blivit fel i kontakta resebyrån dom sa att dom inte kunde korrigera namnet inte heller Lufthansa ville ändra. Fick informationen av resebyrån att jag skulle ringa Lufthansa igen o be dom lägga in en kommentar till incheckningspersonalen.

Vad ska jag göra ?
30 apr. 2016 18:46
Jag hade kontaktat Lufthansa första gången innan jag kontakta resebyrån och dom sa att biljetten var ogiltig för det var en bokstav fel

Jag tänker om jag kan styrka med visum och med andra uppgifter.

För vet inte om det är att jag inte kan bevisa att det är jag som ska åka eller om det är i deras elektroniska system det kan bli problem som gör att det inte går att åka.
Jag ska kontakta Lufthansa men om det inte löser sig kan man gå någonstans för att få det ordnat ?
30 apr. 2016 21:12
Biljetten kan du knappast ändra och en kommentar till checkinpersonalen hjälper ju inte (den informationen ser man ju tydligt när man jämför pass och biljett). MEN som tur är är det okej att en bokstav är fel! Så du behöver inte göra något.
1 maj 2016 00:24
Tack det känns mycket bättre vet att du har stenkoll på detta.
1 maj 2016 06:47
Citerat från Worldofmarie:
Biljetten kan du knappast ändra och en kommentar till checkinpersonalen hjälper ju inte (den informationen ser man ju tydligt när man jämför pass och biljett). MEN som tur är är det okej att en bokstav är fel! Så du behöver inte göra något.
Är detta ngn generell regel som gäller runt om i hela världen?
1 maj 2016 17:19
Man säger generellt att tre bokstäver får vara fel. Det går inte att vara benhård i checkin; då hade väldigt många passagerare fått köpa nya biljetter ;)
Av Hille2
2 maj 2016 10:25
Jag hade en bokstav fel i mitt efternamn när jag skulle flyga från Ho Chi Minh till Bangkok. Till att börja med så krävde incheckningspersonalen att jag skulle boka en ny biljett...men efter en del diskussioner så gav de med sig och släppte förbi mig.
2 maj 2016 11:18
Citerat från Worldofmarie:
Man säger generellt att tre bokstäver får vara fel. Det går inte att vara benhård i checkin; då hade väldigt många passagerare fått köpa nya biljetter ;)
Bra att veta, men det där är nog väldigt beroende på vilket land och vilken person som kollar biljett & pass. Vete tusan om jag skulle våga chansa vid resa till Kina.

Tänker lite på Hille2 sva ovan.
2 maj 2016 13:15
Jag är glad jag kommer fram till Kina sen så har jag en bild av att i Kina kommer dom hundra procent ta vara på tillfället och försöka känna lite pengar betalar hällre en liten summa än att köpa en ny biljet. Så om Sverige o Tysklands inchecknings personal släpper igenom mig är det perfekt
13 aug. 2016 08:06
Hej
Jag tänkte uppdatera tråden lite. Nu är jag klar med resan och den va fantastisk kan värkligen Rekomendera om att åka till Kina.
Jag hade inga problem alls med biljetten dom enda problemen jag hade var att Några flygg blev avstängda pågrund av storm i den staden jag var i. Lufthansa hjälpte mig med nya biljetter så klart kommer värkligen åka med Lufthansa igen.
Av Sam1982
30 sep. 2017 08:31
Hej
Jag bokade precis biljetter till Dubai . Jag har skrivit fel efternamn eller en extra bokstav . ( Eliase ) istället för ( Elias ) "( had skrivit en extra E ) . Hur jag kan göra ? .. Någon sa att det endast är en bokstav som är fel bör det inte vara några problem. Tacksam för svar!
30 sep. 2017 10:35
Citerat från Sam1982:
Hej
Jag bokade precis biljetter till Dubai . Jag har skrivit fel efternamn eller en extra bokstav . ( Eliase ) istället för ( Elias ) "( had skrivit en extra E ) . Hur jag kan göra ? .. Någon sa att det endast är en bokstav som är fel bör det inte vara några problem. Tacksam för svar!
Upp till tre felaktiga tecken ska gå. Om namnet fortfarande går att tyda så klart, tre fel i t.ex Alf går nog inte ;)