Goa alt. Kerala som ensam tjej

5 okt. 2018 13:30 (redigerad)
Visningar: 882
Hej! Funderar på att dra en månad (ev. mer) till Indien till vintern. Är lite orolig pga. reser ensam. Någon som vet hur det är med säkerhet som ensam tjej i Goa eller Kerala? Allmänna tips för tjej som reser ensam?
Av Erik777
6 okt. 2018 23:10
Tusentals andra gör som du, så oroa dig inte överdrivet mycket. Men....
Man ska vara medveten om att när du är i Goa så är du inte enbart en turist, utan minst lika mycket en turistattraktion. Killar och män i alla åldrar reser på grabbresor till goas strandorter för att titta på dig och dricka billig alkohol. Alkohol är billigare i Goa än i de flesta andra delstater. Och att kolla på vita tjejer i bikini är en oslagbar turistattraktion för killar som annars bara ser sånt på skumma siter på Internet. Det är mångdubbelt fler indiska killar som åker till goa för att kolla på vita tjejer än det är västerländska turister.

Om du ligger och solar på stranden så kommer det komma fram killar som vill ta bilder ihop med dig. Om de kan så kommer de även tafsa.

Om du tycker detta låter obehagligt så föreslår jag att du åker till Kerala istället. Betydligt mindre party, mer juice och yoga, mindre sprit och rave. Du kommer givetvis väcka uppmärksamhet även där, men inte alls på samma sätt som på goas stränder.
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Sapee
7 okt. 2018 21:24
Hej!

Vad kul att se att någon annan går i samma planer och tankar som mig. Jag har bokat en resa till Indien nu i dec-jan och kommer resa ensam som tjej. Jag har själv också funderat kring hur det kommer gå då jag hört om det som tidigare inlägg lyfter. Jag kommer vara vistas i både kerala och goa. Är öppen för om du skulle vilja dela tankar om resan för att peppa varandra och även ge tips och råd för att resa ensam tjej till Indien :)

Mvh
S
Av Erik777
8 okt. 2018 09:39
Apropå allmänna kommunikationer så iallafall på stadsbussar i Kerala så är det standard att kvinnor sitter längst fram och män längst bak, sedan är det en flyttbar osynlig gräns mellan könen beroende på antal resande. Verkar helt bizarrt, men har givetvis ett syfte. Oftast mindre trängsel på damsidan :)