Flygcity omdöme

14 maj 2014 19:42
Visningar: 30111
Har hittat biljetter till Los Angeles för 3581 kr tur och retur med resebyrån flygcity. Är det någon som har någon erfarenhet av dom? Kan inte hitta något när jag googlar. Känns som om att det är ett ganska nytt företag. Vågar jag boka?
Av Kajsav
20 nov. 2015 11:00
Väldigt oseriöst företag, råder ingen att boka biljetter vid Flygcity, inte heller AOB Travel som hör till samma företag. Beställde biljett och fick ingen info om att betalningen inte gått igenom (visan visade att den gjort det). Går inte att ringa på numret som finns på hemsidan. Slutade med att jag fick köpa resa via annat resebolag.
20 nov. 2015 14:51
Citerat från Kajsav:
Väldigt oseriöst företag, råder ingen att boka biljetter vid Flygcity, inte heller AOB Travel som hör till samma företag. Beställde biljett och fick ingen info om att betalningen inte gått igenom (visan visade att den gjort det). Går inte att ringa på numret som finns på hemsidan. Slutade med att jag fick köpa resa via annat resebolag.
AOB har jag försökt kontakta en gång eftersom Supreme Cards använder dem om man vill köpa reor för bonuspoäng, fick inget svar alls från dem, kanske tur.... Man ser på Eniro att de valt att inte tillåta omdömen, kanske ett varningstecken att andra inte ska se vad deras kunder tycker....
Av Kokill
14 dec. 2015 21:06
Jag har bokat en resa som gäller feb 2016 för 10 personer. Allt har fungerat perfekt, både med betalning och e-biljetter.
Nog tycker jag att Flygcity verkar seriösa. IL
Av Totopez
17 dec. 2015 09:47
Citerat från Kokill:
Jag har bokat en resa som gäller feb 2016 för 10 personer. Allt har fungerat perfekt, både med betalning och e-biljetter.
Nog tycker jag att Flygcity verkar seriösa. IL
Alltid spännande med dessa helt nya skribenter som dyker upp och försvarar kritiserade reseföretag...
Av Birgere
17 dec. 2015 17:52
Citerat från Totopez:
Citerat från Kokill:
Jag har bokat en resa som gäller feb 2016 för 10 personer. Allt har fungerat perfekt, både med betalning och e-biljetter.
Nog tycker jag att Flygcity verkar seriösa. IL
Alltid spännande med dessa helt nya skribenter som dyker upp och försvarar kritiserade reseföretag...
+1
18 dec. 2015 08:14
Gammal tråd visserligen, men som väckts till liv nyligen. Kan bara meddela att vi för drygt 2 månader sedan bokade resa till sommaren med Flygcity utan problem. Fick bekräftelse, kvitto och biljetter relativt omgående. Biljetterna finns även bekräftade på flygbolagets sida. Åker med Turkish Airlines till Bali och hem från Bangkok. Alla 4 biljetter (3 vuxna & 1 barn) kostade 16 400:- med bra flygtider och korta byten. Fanns flera andra resebyråer som sålde samma typ av biljetter vid vårat bokningstillfälle, och det finns fortfarande bra priser på denna resa under sommaren 2016.

Har även tidigare bokat med AOB utan problem för ett par år sedan. Sedan måste man ju vara medveten att man inte kan vänta sig sig samma service som hos en "traditionell" resebyrå om man bokar med bolag som Flygcity, det är ju därför som vissa är billigare än andra. Behöver man ingen hjälp, undviker att göra fel i samband med bokningen och dessutom är medveten om de regler som gäller så finns det inget att oroa sig för enligt mig.
18 dec. 2015 09:09
Beställde av dem i för ca 1 års sedan för resa i sommras.
Resan gick till Miami via London.
Valde till "guldpaket".
Var inga problem och de svarade okej på mail.
(Har bara bokat via dem en gång)
18 dec. 2015 13:04
Citerat från M_olsson:
Sedan måste man ju vara medveten att man inte kan vänta sig sig samma service som hos en "traditionell" resebyrå om man bokar med bolag som Flygcity, det är ju därför som vissa är billigare än andra. Behöver man ingen hjälp, undviker att göra fel i samband med bokningen och dessutom är medveten om de regler som gäller så finns det inget att oroa sig för enligt mig.
Du slår nog huvudet på spiken där.

Att boka via liknande sajter är sällan det stora problemet. Det brukar vara när folk INTE FÅR HJÄLP vid problem som de skriver. Det skulle vara till stor hjälp för de som funderar på att nyttja bokningssajter att de som HAFT PROBLEM och FÅTT all tillbörlig HJÄLP också hörde av sig. Eller så är det just det, det har aldrig hänt?

Sedan går det inte att komma ifrån att bokaren ibland också har gjort fel som de sedan förväntar sig att resebyrån skall åtgärda utan betalning eller protest. "Jag gjorde precis som det stod" heter det ofta, men att det inte alltid är hela sanningen.

Men läser man alla omdömen på ovan länkade sidan så börjar man ju undra.

Folk skriver visserligen omdömen och skapar trådar oftast när de är sjukt missnöjda - och även om antalet supernöjda skulle vara 99% så är det aldrig roligt att vara oskyldigt drabbad. Jag skriver "oskyldigt" eftersom det ibland visar sig att de som skriker högst själva är stor del i att det blivit fel eller att de har förväntningar som "vanligt folk" inte har.
27 juni 2016 21:12
Tyvärr också bara tråkiga erfarenheter. Företaget försökte ta betalt även för att bara hantera återbetalning av ersättningar från flygbolaget. Vi upplevde företaget som ytterst oseriöst!
28 juni 2016 11:55
Citerat från Stellan2000:
Tyvärr också bara tråkiga erfarenheter. Företaget försökte ta betalt även för att bara hantera återbetalning av ersättningar från flygbolaget. Vi upplevde företaget som ytterst oseriöst!
Kunde ni hantera det själva istället?
20 feb. 2017 18:14
Har bokat och betalt till flygcity. Efter en månad meddelade de att flygbolaget hade nya avgångstider. En klar försämring för oss. När jag kontaktade fc om orsak fick jag snabbt svar att om jag inte var nöjd kunde de göra en återbetalning minus deras avbokningavgift a 395:-/pers. Jag valde då att själv undersöka, i detta fallet KLM och kunde bara konstatera att de tider jag var intresserade hade försvunnit. Det var med andra ord bara att bita i det sura äpplet och acceptera de nya sämre tiderna. Men till fc,s försvar måste jag ändå säga att svaren kommit snabbt och varit korrekta.
20 feb. 2017 18:54
Citerat från Bjornwallin:
Har bokat och betalt till flygcity. Efter en månad meddelade de att flygbolaget hade nya avgångstider. En klar försämring för oss. När jag kontaktade fc om orsak fick jag snabbt svar att om jag inte var nöjd kunde de göra en återbetalning minus deras avbokningavgift a 395:-/pers. Jag valde då att själv undersöka, i detta fallet KLM och kunde bara konstatera att de tider jag var intresserade hade försvunnit. Det var med andra ord bara att bita i det sura äpplet och acceptera de nya sämre tiderna. Men till fc,s försvar måste jag ändå säga att svaren kommit snabbt och varit korrekta.
Ändrar de flygtider till något ni inte kan acceptera ska ni få pengarna tillbaka, 395:- i avgift är stöld. Ni kunde nog fått pengarna direkt av KLM om ni ville?
Av Henlin
6 juni 2017 21:23
Maken bokade en resa med Flygcity men gjorde ett stort misstag och bokade fel månad. Men efter snabbt svar från Flygcity korrigerade dem misstaget mot en mindre kostnad. Snabb och bra service!
Av Maclady
1 sep. 2017 18:47
Jag skulle bara vilja veta om resor man bokar via Flygcity är ombokningsbara?
Av Maclady
1 sep. 2017 18:48
Citerat från Fidde_73:
Beställde av dem i för ca 1 års sedan för resa i sommras.
Resan gick till Miami via London.
Valde till "guldpaket".
Var inga problem och de svarade okej på mail.
(Har bara bokat via dem en gång)
Hur bokar man ett "guldpaket" ?
1 sep. 2017 21:36
Citerat från Maclady:
Jag skulle bara vilja veta om resor man bokar via Flygcity är ombokningsbara?
De resor man får upp när man söker är inte ombokningsbara, de är billigast.
På flygbolagens egna sidor står det tydligare vilka biljetter som är ombokningsbara. De brukar kosta flera gånger mer än en vanlig biljett.
Av Maclady
2 sep. 2017 11:44
Citerat från Fidde_73:
Beställde av dem i för ca 1 års sedan för resa i sommras.
Resan gick till Miami via London.
Valde till "guldpaket".
Var inga problem och de svarade okej på mail.
(Har bara bokat via dem en gång)
Vad innebär det där "guldpaketet"? Jag kunde inte ens hitta det? Dyker det upp efter att man har betalat? Mvh Sanna
Av Maclady
2 sep. 2017 11:46
Citerat från Worldofmarie:
Citerat från Maclady:
Jag skulle bara vilja veta om resor man bokar via Flygcity är ombokningsbara?
De resor man får upp när man söker är inte ombokningsbara, de är billigast.
På flygbolagens egna sidor står det tydligare vilka biljetter som är ombokningsbara. De brukar kosta flera gånger mer än en vanlig biljett.
Tusen tack! :) Jag ska kolla med mitt försäkringsbolag på måndag så att jag kommer till skott! :)
2 sep. 2017 11:56
Citerat från Maclady:
Citerat från Worldofmarie:
Citerat från Maclady:
Jag skulle bara vilja veta om resor man bokar via Flygcity är ombokningsbara?
De resor man får upp när man söker är inte ombokningsbara, de är billigast.
På flygbolagens egna sidor står det tydligare vilka biljetter som är ombokningsbara. De brukar kosta flera gånger mer än en vanlig biljett.
Tusen tack! :) Jag ska kolla med mitt försäkringsbolag på måndag så att jag kommer till skott! :)
Ursäkta, men jag förstår inte frågeställningen här, vad är det du undrar över egentligen och vad har försäkringsbolaget med bokningen att göra?
O m jag förstått rätt så undrar du hur man lägger till "Guldpaket" det brukar vara något de försäker lura på en i slutet av bokningen, saker som normalt är gratis men ett sätt för "lågprisförsäljarn" lura till sig pengar.

Om det är avbokningsbara biljetter har radan besvarats.