Flygbolag till New York

Av Cecw
22 aug. 2016 11:46
Visningar: 207
Hej! Jag tänkte åka till New York men vet inte vilket flygbolag som är bäst?
Vill helst slippa att mellanlanda då mitt resesällskap är flygrädd och speciellt under start och landning!

Har kollat på SAS, Norwegian och Delta Airlines. Just nu lutar det åt Norwegian pga priset, är de bra?

Hjälp oss! :)
22 aug. 2016 13:37
När du räknar på Norwegian, har du lagt till kostnaden för bagage och mat ? Om det nu är priset som är viktgt.
Av Cecw
22 aug. 2016 15:36
Citerat från Nisse524:
När du räknar på Norwegian, har du lagt till kostnaden för bagage och mat ? Om det nu är priset som är viktgt.
Ja det har jag! Vi har valt de biljetter där handbagage, incheckat bagage, val av sittplats & måltid ingår :)
23 aug. 2016 18:59
Personligen åker jag nästan alltid med SAS, och brukar ofta betala mindre än vad det kostar med Norwegian. Gillar inte Norwegian, och åker bara med dem om jag "måste" eller om tider/destinationer är bättre än med andra bättre bolag. Det jag tycker är värst är att Norwegian så gott som varje gång jag åker med dem är försenade, inte sällan ganska kraftigt.
Av Peter_o
25 aug. 2016 12:25
Citerat från Cecw:

Ja det har jag! Vi har valt de biljetter där handbagage, incheckat bagage, val av sittplats & måltid ingår :)
Man behöver inte betala 349 kr för att boka plats på SAS om man är nöjd med att sitta på de 5 bakre raderna. En orsak till att man vill boka plats i förväg är att man vill ha specialmat.

/PeterO
Av Sasv100
25 aug. 2016 20:07
Citerat från Peter_o:
Citerat från Cecw:

Ja det har jag! Vi har valt de biljetter där handbagage, incheckat bagage, val av sittplats & måltid ingår :)

Man behöver inte betala 349 kr för att boka plats på SAS om man är nöjd med att sitta på de 5 bakre raderna. En orsak till att man vill boka plats i förväg är att man vill ha specialmat.

/PeterO
Ursäkta att jag kanske inte håller mig till ursprungsfrågan.
PeterO.
När jag tidigare har fflugit med SAS till USA har man kunnat välja sittplats på fler rader än de 5 bakre raderna vid incheckning. Har SAS ändrat sina regler för platstilldelning nyligen?
Flög senast till USA med SAS i november förra året
Av Peter_o
25 aug. 2016 20:34
Citerat från Sasv100:

När jag tidigare har flugit med SAS till USA har man kunnat välja sittplats på fler rader än de 5 bakre raderna vid incheckning. Har SAS ändrat sina regler för platstilldelning nyligen?
Flög senast till USA med SAS i november förra året
Nejdå, du kan fortfarande fritt välja platser då du checkar in 22/24 timmar innan avgång.
Men vill du t ex ha vegetarisk mat måste du ha en bestämd sittplats tidigare än det.

Min tanke var först att jag tog dessa platser längs bak för att garantera att vi fick platser bredvid varandra, men att sedan när övriga platser släpptes kunna flytta fram oss. Men eftersom jag vill ha diabetesmat får jag nöja mig med platserna baki.

/PeterO
Av Sasv100
25 aug. 2016 20:41
Citerat från Peter_o:
Citerat från Sasv100:

När jag tidigare har flugit med SAS till USA har man kunnat välja sittplats på fler rader än de 5 bakre raderna vid incheckning. Har SAS ändrat sina regler för platstilldelning nyligen?
Flög senast till USA med SAS i november förra året

Nejdå, du kan fortfarande fritt välja platser då du checkar in 22/24 timmar innan avgång.
Men vill du t ex ha vegetarisk mat måste du ha en bestämd sittplats tidigare än det.

Min tanke var först att jag tog dessa platser längs bak för att garantera att vi fick platser bredvid varandra, men att sedan när övriga platser släpptes kunna flytta fram oss. Men eftersom jag vill ha diabetesmat får jag nöja mig med platserna baki.

/PeterO
Då är det som vanligt alltså. Blev lite orolig, flyger till NY om en månad.
Alla gånger jag flugit med SAS har det funnits gott om platser att välja på vid incheckning. Jag hänger alltid på låset och checkar in exakt 22 timmar innan avgång