Flyg från Oslo till new york

Av Jillanc
22 nov. 2015 13:47
Visningar: 143
Hej!
Någon som vet hur lång tid det tar att flyga till new york från Oslo (direktflyg)

För det finns väl inte direktflyg från Göteborg?
22 nov. 2015 15:21
Citerat från Jillanc:
Hej!
Någon som vet hur lång tid det tar att flyga till new york från Oslo (direktflyg)

För det finns väl inte direktflyg från Göteborg?
8:25 tillbaka tar 7:20 (beräknad tid med SAS)
Nej det finns väl inte direkt från Göteborg vad jag heller vet....
Av Birgere
22 nov. 2015 16:36
Direktflyg brukar ju oftast vara dyrare än flyg med mellanlandning, visst kan man spara någon timme men startar du i Göteborg så blir det nog både snabbare, billigare o smidigare att flyga från GTB och via någon annan flygplats.
Av Hawaii
22 nov. 2015 17:46
Hmmm...GTB: Genting i Malaysia! För enkelhetens skull, låt oss använda officiella IATA koder: GOT = Göteborg Landvetter. Håller annars med Birgere - finns säkert många andra alternativ - via t.ex. CPH, LHR, AMS, FRA för att nämna några. Kanske ARN. Rentav HEL?
22 nov. 2015 20:52
Norweigan har många billiga direktflyg till bla New york och LA från Oslo. Till New york kan man hitta biljetter från 3000 tur och retur om man bokar i tid.
22 nov. 2015 23:31
Som sagt..varför just Oslo? De gånger jag åker över brukar det variera vad som är bästa överresan m.a.p tid o pris. Nu senast blev det via London, annars har ofta via Bryssel varit ett bra alternativ..Dusseldorf, Amsterdam 2 andra exempel..Åker man med Norwegian får man lägga på minst en tusenlapp för att få det jämförbart med övriga (bagage o mat), brukar för min del aldrig komma upp som något av de bättre alternativen GOT-NYC