Florida vinter 2024/2025

1 apr. 2024 10:55
Visningar: 133
Hej! Jag och min familj ska äntligen åka tillbaka till Florida! Vi reser 24/12 2024-8/1 2025. Förra gången vi var i Florida var vi där på sommaren så det blir nytt för oss att resa dit på vintern. De första 8 dagarna kommer vi att bo i Fort Lauderdale men jag önskar lite tips på var vi kan spendera resten av vår semester? Vi åker gärna tillbaka till Key West några dagar. Hur är det på Floridas västkust den tiden på året? Vi vill ha det så varmt och skönt som möjligt! 😁 Tacksam för tips!
8 apr. 2024 05:39
Kissimmee med Air BnB så man kan spara flera tusen på att kunna laga egen mat är det självklara valet om man reser som familj och lagom antal dagar era resterande dagar med Daytona Beach, KSC, Buch garden/Seaworld, Clearwater beach + allt som finns i närområdet. 12 milj turister kan inte ha fel!. Jag är förvånad att folk väljer Florida på sommaren då jag själv fick solsting i september ett år i köerna på Disney.
Av Nille22
14 apr. 2024 20:56
Vattnet är kallt på västkusten under den perioden. Jag hade satsat på en kryssning den andra veckan. Vi tycker MSC är bra och prisvärda.
14 apr. 2024 22:16 (redigerad)
Visst är kryssning något extra, men jag förordar Carnival som prisvärdaste bolag. är man 4 i samma familj som kan boka insides 4-bädd borde det bli under 100$pp och natt med all mat å underhållning.