Ett eller flera stopp med barn, 7 resp 8 år

16 juni 2012 17:02
Visningar: 315
Om man tänker sig tre veckor i USA med en 7 årig tjej och 8 årig kille i juli eller augusti, ska man satsa på 1, 2 eller tom 3 stopp/destinationer och i så fall vilka? Fråga två, hade ni, beroende på svar ovan, flugit mellan dessa, eller t o m bilat? Barn är ju lite minder roade av bil och uppskattar relativt sett att vara stationära framför flackande, men jag är ändå kluven eftersom, det är kul att uppleva "mycket"...
Av Annl
17 juni 2012 10:03
Alla dina frågor är beroende av vart ni har tänkt att åka skulle jag säga.

Vi har varit på två månadslånga roadtrips med barn till USA och det har funkat fint och vi har både kört och åkt flyg - men det beror som sagt på vart man ska och hur långt det är.

Generellt kan sägas att USA är väldigt stort och det gäller att tänka på det när man planerar sin resa.

Vart har ni närmare bestämt tänkt er att åka?
17 juni 2012 15:31
Som Annl säger, vad har ni tänkt er?

Jag tycker nog ni ska göra flera stopp men inom ett begränsat område, en liten roadtrip, t.ex. västkusten, San Francisco, Los Angeles, San Diego och kanske Las Vegas eller kanske Florida med t.ex. Orlando, Miami Beach och Key West. Visst kan man lätt fördriva tre veckor på en plats men med så mycket tid får man nog ut mer, totalt sett om man satsar på några olika platser. En sådan resa gör man ju så klart med bil, en stor del av upplevelsen är på och längs vägarna, viket man helt missar om man flyger.
19 juni 2012 20:39
Faktum är att vi skulle kunna tänka oss tre olika områden, 1. Flordia, 2. Västkusten, 3. New York (mest för att det finns bekanta i NY-området). Ska jag tolka er rätt, så kanske man ska satsa på antingen Florida eller västkusten - och oavsett vilket, så hyr man bil och så kan man ha tre destinationer, som t ex du nämner, Floridasidan.
19 juni 2012 22:40
Citerat från jockesthlm:
Faktum är att vi skulle kunna tänka oss tre olika områden, 1. Flordia, 2. Västkusten, 3. New York (mest för att det finns bekanta i NY-området). Ska jag tolka er rätt, så kanske man ska satsa på antingen Florida eller västkusten - och oavsett vilket, så hyr man bil och så kan man ha tre destinationer, som t ex du nämner, Floridasidan.
Ja precis, några dagar i NYC kan man ju alltid ta men det går ju bort från tiden på andra stället vilket är mindre kul, det finns ju så otroligt mycket man vill hinna se vart man än åker i USA!

Som sagt en mindre roadtrip som de jag gav exempel på tycker jag är perfekt, man kan ju även lätt spendera två veckor på ett ställe och göra heldagsutfärder därifrån, t.ex. i L.A, San Francisco eller Miami eller varför inte New York....

Själv har vi bestämt oss för att spendera tre veckor nästa vår med att åka Miami Beach, Orlando, Tallahssee, Pensacola, New Orleans, Memphis, Tror det kan bli en ganska intressant tur :-)
Av Annl
20 juni 2012 19:20
Hej igen,

Om ni tänker er västkusten så skulle jag inte stanna i NYC - det blir för tajt med tid då skulle jag säga. Vi hade tre veckor i Kalifornien med Grand Canyon och Las Vegas när vi var på vår första roadtrip och det funkade men det hade inte varit fel med lite mera tid.