Diskussioner: Tips & råd om Irland

Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Buss från Dublins flygplats
Irland Younso, 2 aug. 2023
Senaste svar av Younso för 2 år sedan
5
hur tar man sig lättast med buss från Dublins flygplats till tex korsningen Moore Street Plaza och Parnell Street i Dublin? Måste man ha en app eller kan man köpa biljetter i automat eller på bussen? Försökte söka via TFI hemsida men lyckades inte.
Bästa tid att åka till Irland
Irland Klara_maria, 27 maj 2019
Senaste svar av Klara_maria för 7 år sedan
3
Hej! Jag har kollat en del på att åka till Irland och funderar på att åka dit en vecka i sommar. Jag har semester v. 30-32 liksom många andra. Ni som har varit där- har ni någon aning om hur man ska tänka angående vilken av dessa veckorna som är bäst att åka? Har förstått att det är högsäsong ...
Budget, tips och råd för två veckor på Irland med 3 barn
Irland Mysboll, 21 jan. 2018
Senaste svar av Tovebove för 8 år sedan
2
Vi är sugna på att göra något med familjen i sommar och är väldigt intresserade utav att besöka Irland. Hyra bil och köra runt två veckor, bo på B&B:s och helt enkelt bara njuta av den fantastiska omgivningen. Vi är två vuxna och tre barn (2, 5 & 7 år) Till att börja med så har jag lite frågor: ...
Hyra bil Irland, åka vart?
Irland Alexandrajuni, 17 juli 2016
Senaste svar av Vittjarn för 9 år sedan
6
Jag har tänkt överraska sambon med en resa till Irland på 3-4 dagar. Jag har kollat lite resor men vet för det första inte vilken flygplats man ska åka till? Sen fick jag idén att istället för att boka hotell så kanske man skulle hyra en bil direkt och åka och se lite saker och hitta lite ...
Vart ska man åka?
Irland Emelieh, 2 sep. 2015
Senaste svar av Emelieh för 10 år sedan
7
Hejsan! Jag har i många år varit super sugen på att åka till Irland eller skottland. Jag hade gärna velat ta en vecka/weekend i höst på ett lungt ställe med min sambo på någon B&B där det inte bor mycket folk och är mycket natur så man bara kan promenera runt ute. Gärna vid en sjö, med ...
Bilresa Irland, Skottland, England. Tips på trevliga boenden o aktiviteter
Irland Teresewiss, 24 nov. 2014
Senaste svar av Barabrittiskt för 11 år sedan
7
Jag och min familj tänkte göra en bilsemester på Irland, Skottland och England. Självklart kommer vi att göra stop i huvudstäderna och där har vi varit förut. Det jag vill ha tips på är boenden på mysiga BB och slott ute på landsbygden samt vad man ej får missa på dessa härliga ställen! Både vuxen ...
Eluttag
Irland Bettybetty, 18 juni 2013
Senaste svar av Hkn för 12 år sedan
3
Hej! Hur är det med eluttagen i Irland? Behöver man någon form av adapter för mobilladdaren?
Familje semester!
Irland Tyris78, 18 juni 2013
Senaste svar av Tovebove för 12 år sedan
1
Jag vill åka till Irland när jag fyller 40 år och undrar nu hur det funkar med att resa runt på Irland med barnen? Dom är 6,8 och 10 år gammla! Är det en "familjeresa" att rekommendera, eller ska man titta efter något annat? Tacksam för alla svar och tips av alla olika slag är ni snälla;) ...
Dublin
Irland Justjo, 28 aug. 2011
Senaste svar av Nisse2ears för 14 år sedan
1
Min sambo fyller 30 och jag har tänkt överraska honom med en weekendresa i vår. Har funderat lite på Dublin. Eftersom min sambo inte kan ta ledigt när som helst pga sitt jobb och jag verkligen vill överraska honom tänkte jag att vi kunde åka under tex påsken då jag vet att han är ledig. Men hur ser ...
Golf i Dublin
Irland Fribbe63, 24 mars 2011
Senaste svar av Fribbe63 för 15 år sedan
2
Skall åka till Irland i maj och spela golf. Kommer att bo i Malahide. Någon som varit där och som kan berätta hur man lättast tar sig runt utan bil, eller måste man hyra? Är taxi dyrt?
Dublin Nyår
Irland Schlyter, 16 aug. 2010
Senaste svar av Schlyter för 15 år sedan
4
Hej! Är det någon med erfarenhet på Dublin vid nyårstid? Vi är ett gäng på 6 pers som funderar på att spendera 4 dagar vid nyår i den irländska huvudstaden. Vad rekommenderar ni att se och göra förutom uppleva publivet? Är allting stängt? Tacksam för svar
Dublin i april.
Irland Tjii, 16 mars 2010
Senaste svar av Ewasun för 16 år sedan
2
Hej! Jag och min pojkvän har planer på att åka till Dublin i april. Vill gärna höra om det är någon som har tips på centrala hotell till vettigt pris samt vart man ska åka för bästa naturupplevelse? :)
Förslag på resrutt på Irland;)
Irland Curly, 27 mars 2009
Senaste svar av Sigge99 för 17 år sedan
2
Åker till Irland en vecka i juni och undrar om någon på har tips på resrutt och städer som inte får missas. Vi kommer att var i Dublin och vill åka till Cliffs of mother, antar att Gallway är bästa utgångspunkt för det. Men mer då? vad får vi inte missa?Är det någon som åkt till Belfast med tåg ...
Dublin på fyra dagar
Irland Carro80, 18 juli 2007
Senaste svar av Robbo för 17 år sedan
6
Hej! Vad tycker ni att man inte ska missa när jag och en kompis ska åka till Dublin i fyra dagar i slutet av augusti? Någon sevärdhet, en bra restaurang eller en mysig pub?
Färjor Sverige till England/Irland
Irland Revolverivar, 21 dec. 2007
Senaste svar av Babbo för 18 år sedan
2
Det är väldigt svårt att hitta något vettigt om man vill åka bil till Irland. Är det någon som har tips? Ska dit i maj, kan åka från både Sverige och Norge. Det är mycket lättare att hitta flygresor.... Tack på förhand, Ivar Edfeldt
Dublin - kom gärna med tips
Irland Batski, 3 aug. 2006
Senaste svar av Batski för 19 år sedan
10
Jag ska till Dublin 5 dagar i november. Älskar irländsk musik och vill gärna gå på nån pub och uppleva den live i Irland. Några tips? Även intresserad av rockklubbar Även tips om annat trevligt som man kan se och göra på dagarna är välkomna! Något som man inte får missa när man är där?
Dublin vs Glasgow
Irland Cloudberris, 7 juli 2006
Senaste svar av Blondie för 19 år sedan
5
Jag och en kompis ska åka ut på en långweekend i september, men kan inte bestämma oss om vi ska välja Dublin eller Glasgow. VAd finns att se/göra..hur är prisnivån...shopping m.m på respektive ställe. Hemskt tacksam för förslag Tack på förhand