Dubbelbomb dödade två i södra Thailand..

Av Mpc
26 maj 2010 11:43
tro man ska akta sig i dom områden nära malaysia där dom flesta fundamentalism bor o lever men vad jag har läst så har dom aldrig hoppa på några västerlänningar utan bar soldater ur Thailand arme
26 maj 2010 16:21
Tyvärr så har oroligheterna längs ner i söder, gränsen mellan Thailand/Malaysia hållit på i flera år.
Dessa oroligheter brukar hålla sig runt staden Yala och Pattani området.

Det har aldrig varit några problem på nån av turistorterna i söder :)
26 maj 2010 18:59
Att det varit lite oroligt med muslimerna i söder visste jag, men att så många som 4000 människor dött under 6 år hade jag ingen aning om.
Det är ju närmare 700 personer om året som stryker med i den konflikten. västerländsk media fokuserar mkt på oroligheterna i Bangkok som varit,
men borde rikta blickarna mot detta istället.

Slänger med en liten fräckis :

- "Vad heter du då?"
- "Erstin"
- "Erstin? K:t då?"
- "Ja, lite"
26 maj 2010 19:40
"Slänger med en liten fräckis ": ???
Vad har "Ja lite" för betydelse i en fräckis. Hade det stått "Ja mycket" så hade jag skrattat. Nej storleken har ingen betydelse.

Det är annars välkänt att flera turister har skjutits genom åren i södra Thailand.
26 maj 2010 20:36
Citerat från signal99:
"Slänger med en liten fräckis ": ???
Vad har "Ja lite" för betydelse i en fräckis. Hade det stått "Ja mycket" så hade jag skrattat. Nej storleken har ingen betydelse.

Det är annars välkänt att flera turister har skjutits genom åren i södra Thailand.
__________________________________________________________________________

- "Vad heter du då?"
- "Erstin"
- "Erstin? K:t då?"
- "Ja, mycket

Hoppas jag fick dig att skratta nu farfar.
26 maj 2010 22:33
Nej nu är det för sent. Det måste tima och vara snärtigt. ....men du lär dig säkert. :=) någon gång kommer det att lyckas, men då är K-t ett R-r.....utan rangordning på storleken.