Ditt bästa shoppingtips i USA!

1 juli 2010 09:17
Visningar: 23538
Hej! Jag ska göra en roadtrip i USA mellan juli och augusti och skulle vilja ha tips på bra butiker/shoppingcenter outlets osv. Jag ska i stora drag besöka västkusten, Arizona, Las vegas, Florida och New York. Jag är mestadels på jakt efter tips på bra butiker som säljer kläder men andra tips är också uppskattat.

Så, Vilket är ditt bästa shoppingtips?

Tack på förhand!
/Anna
Av Daytona
1 juli 2010 09:58
Kläder, skor, smink...det mesta är billigare i USA. Leta efter outlets, men testa även vanliga affärer som Walmart och Target,
1 juli 2010 11:30 (redigerad)
Bra affärer jag kommer på på rak arm, håller med om Target (speciellt deras superstores som är deras större butiker), Wall mart men några andra bra är bebe, Burlington Coatfactory, Macy´s, The Sports Authority, Nordstrom, G.A.P. Speciellt i dessa butikers outlets kan man fynda rejält.
Vi åker till CA i September och har hittat ett Mall vi ska besöka, Ontario Mall, öster om LA som ska vara ett av de större och bästa.

Har samlat några länkar till affärer och malls här om Du vill forska lite, mestadels om Florida förståss. http://www.floridasidan.se/Links_andra.htm
1 juli 2010 11:40
Hej! Las Vegas Outlet Center är ett tips, många prisvärda märkeskläder finns att hitta där, den ligger söder om strippen, hoppa på bussen "The Deuce" och hoppa av direkt utanför Outleten... du kommer definitivt komma ut därifrån med en hel del påsar. Det finns även en annan outlet i Las Vegas som ligger längre norrut, fast den tyckte inte jag var lika bra, priserna där var mycket högre... Premium Outlets heter den i alla fall...
I San Francisco ska du absolut köpa Levi's jeans som man kan få för ett mycket bra pris, nere i hamnen i Fisherman's Wharf finns en Levi's affär, där hittar du mer jeans än i Levi's affären vid Union Square. Old Navy är en annan affär som jag gillade väldigt mycket i San Francisco, den ligger på Markets Street, precis där Powell Street tar slut med Cable Car vändningen. Inne på Old Navy finns många snygga kläder till ett bra pris! Sen finns det ytterligare en klädkedja som finns både i Las Vegas och San Francisco som heter Ross, där hittar du alla möjliga sorts kläder, skor, väskor m.m. till ett lågt pris.. Ross i SF ligger nära Old Navy, Ross i Las Vegas ligger på norra strippen, nära hotel Circus Circus...

Lycka till med shoppingen!
/ Travellover
5 juli 2010 00:43
Håller absolut med Travellover om Las Vegas Outlet Center söder i Las Vegas. Kedjan Aeropostale (finns bl.a på 34th street i NY ) shoppades det en del på också.
Är man ute efter fotoprylar rekommenderas B&H Photo hörnet 34th str/9 Ave, värt ett besök bara för att kolla in den helt makalösa affären, med 62 counters med experthjälp för Digitala System-kameror o tillbehör!
I Santa Monica o San Diego gillade jag Cotton on, som är australiensisk, verkar inte ha affärer i NY t.ex. Är man ute efter kul strumpor så är Little Missmatched på 5:e Ave, tror mellan 48th o 49th street ett kul ställe, passa på att ta en fika med kanelbulle på Svenska kyrkan på E 48th alldeles i närheten o ät en av deras 40 000 årliga kanelbullar :). Måste åka till USA igen, kom hem 3 juli efter 17 underbara dagar i New York, Las Vegas, Los Angeles o San Diego :)
Av Maso74
6 juli 2010 00:56
Jag kan bara instämma med ovanstående; Las Vegas outlet center är STORT och det finns butiker med prisvärt sortiment. Sen har du Fashion show mall lite mer norrut på "the strip" i Las Vegas, med bl a Macy's osv...
Kan också instämma att Old Navy är ett prisvärt alternativ, och det är en butikskedja som finns över hela USA. Min favoritaffär när det gäller kläder är ändå
Abercrombie & Fitch.... Aeropostale är inte heller så dumt ;-)
6 juli 2010 10:22
Du har en av världens största outlets i Florida: Sawgrass Mills (ca 30 km väster om Fort Lauderdale). "Sales tax" i Florida är dessutom låg - lägre än i ex Kalifornien och New York. Runt Orlando (nära Disney world och Universal Studios) finns flera outlets och shopping malls med bra priser. Flera stora märken ex Tommy Hilfigher har egna outlets.

Jag köper kläder ex från Tommy Hilfigher, Ralph Lauren och Hollister (ägs av Abercrombie & Fitch men till lägre pris) men också väskor & skor från Guess (ca halva priset mot Sverige).

Något som också är kanonbilligt är 1 liters flaskor av Redken schampo & balsam - ca 34 dollar för två! (Hemma kostar en liten flaska schampo ca 250,-). Även Clinique och I.D. Bare Minerals har bra priser.
Av Bibby
6 juli 2010 21:36
Jaha....

Som vanligt så tycker tydligen jag inte samma som någon här...

Jag tycker den norra outleten i Las Vegas var mycket bättre än den södra, som jag tyckte var liten och ointressant och hade färre butiker. Den norra hade mer märkesbutiker och när jag var där också riktigt bra priser, men var iofs veckan efter Thanksgiving.

Pröva båda, så vet du.
13 juli 2010 12:34
Hej Anna,

Vi har varit på en del Outlet i USA, och i Florida finns absolut de bästa Outlets... vi kan rekommendera Sawgrass Mills i Ft Lauderdale, kolla www.sawgrassmillsmall.com, finns sååå mycket att du behöver minst 2 dagar om du inte planerar turen innan du åker dit...

Lycka till!
Av Wendy07
15 juli 2010 14:18
Hej Anna

I newyork hitta du Century 21 den är den bästa oulet massor av deisgner klädder till billiga priser, andra är Macy's, saksfith Avenue, Bergdofgooman på Manhattan department stores de finns i mesta stora städer i USA Glöm inte besöka Cental park i Newyork... I Florida tro Fred sigels outlet och Niema Marcus Department store

Lycka till... Wendy