Det bästa av västra Usa

Av Lisab53
9 mars 2013 17:59
Visningar: 550
Hej, nån som har erfarenhet av att resa med Albatros rundresa i Usa. Vill gärna höra era erfarenheter.
Av Mysan
9 mars 2013 20:38
Jag gjorde denna resa förra våren med Albatros. På det stora hela är jag nöjd med resan men man ska hinna med mycket på kort tid så det är mycket tid att sitta i bussen tycker jag... men vi besökte fantastiska platser.Allt var välordnat och en påläst och kunnig reseledare som var med på hela resan. Fråga gärna om det är något speciellt du vill veta.
Av Lisab53
10 mars 2013 12:04
Hej, tack för svaret. Vi åker i april såg att du också reste på våren. Det jag tycker är svårt är packningen eftersom det verkar vara stora temp skillnader. Hur var det för er? Har förstått att det blir mycket bussåkande.
Fick ni möjlighet att promenera vid de olika sevärdheterna. Har du tips om vad man absolut ska ha med?? Hur många var ni gruppen? Hur var åldersspridningen i gruppen.

Mvg//Lisab
Av Mysan
10 mars 2013 13:57
Nu vet jag inte hur temperaturen är i april när ni åker men det kanske är liknande som vi hade i början på maj. Vi hade mest sol och värme hela resan så jag hade mest användning av shorts & linne,kjol,tunna tröjor ,t-shirt.

I SanFrancisco hade vi sol men det var riktigt kallt och blåsigt tidvis och även när vi var i Utah var det kallt framförallt på morgonen så en varmare jacka/fleecetröja är något jag kan rekommendera och även ett par tunna fingervantar ,vilket jag saknade men som hade varit skönt att ha vid vissa tillfällen.

Det var korta stopp i mitt tycke vid de olika sevärdheterna men ett måste förstår jag om man ska hinna med allt på programmet.

Vi fick dock någon/några timmar beroende på sevärdhet egen tid att promenera runt och titta.

I vår grupp var vi 35 personer och de flesta var äldre, jag och mina vänner var bland de yngsta i vår grupp.
Hör gärna av dig om det är något mer du undrar över!

Trevlig resa!