Den Lilla Guiden för Förstagångsresenären till Thailand

Av Bonanza
28 feb. 2011 19:02
Visningar: 1131
Jag har skrivit en guide som steg för steg hjälper dig som kanske aldrig rest förut och är osäker på hur det går till.

Du får också tips på vad du skall tänka på i olika situationer.

Ladda ned den helt gratis på:

http://www.scribd.com/mathias_lindberg
1 mars 2011 19:46
Tack för denna skrift!

Lättläst, Informativ och skriven med glimten i ögat.

Den vänder sig till Alla, inte bara "förstagångsresenären" och inte bara för resor till Leendets Land ;o)...
Av Bonanza
2 mars 2011 08:25
Tack! =)))

Du är den första utanför bekantskapskretsen som kommenterat så det var kul att du gillade det!

Jag har lagt upp en blogg också för att lättare kunna få feedback.

http://denlillaguiden.blogspot.com/

Din kommentar värmde trots att det är +33 idag, hehe!

/Mathias
2 mars 2011 16:46
Shit vilken avancerad guide du skrivit :-)
Jag brukar alltid packa en "liten väska" i handbagaget,dock ej midjeväska, som man kan ha. Innehållet är precis samma som du rekommenderar. I like it! Snyggt gjort, du får översäta den och sälja :-)
Av Chilli
2 mars 2011 19:02
Tack för en stunds rolig o intressant läsning, satt o garvade en hel del åt din komiska instick, ser fram emot o hoppas på fler guider eller bara tips, historier eller vad som...

Väl mött någonstans
Mvh Chilli
Av Bonanza
3 mars 2011 07:42
Tackar!
Jao, midjeväska ÄR smidigt, man kan ju dessutom hänga den kors över bröstet och man inte vill se ut som en Amerikanare.

I min (midje!)väska har jag dessutom salt o peppar, samt en liten plastsked, man vet aldrig när man behöver dem!

Det var en imponerande lista du skrivit!
http://www.reseguiden.se/forum/blogg/nu-eller-aldrig-the-list-12641

Otroligt att ens KOMMA PÅ 100 saker som FINNS att att göra i världen, ännu mindre saker man VILL göra, och sedan också börja beta av dem! Jag blev trött av att bara skriva den här meningen, men kör hårt du! ;) Har du sett "The Bucket List"? -Rekommenderas!

Om du verkligen vill bli fri ifrån "Rat Racet" så kanske du skulle fundera på att köpa en kolonistuga eller något. Jag bor i en sommarstuga jag byggt på min mors mark, och med uppsamling av regnvatten, utedass, och solpanel för egen elproduktion så kostar den mig ca 670kr/mån i lån&amortering. lägg till 500/mån för tele/bredband/försäkring på det. Lite bohemiskst, ja, men jag har naturen 360 grader runt mig, fiskdamm och en trädgård som börjar arta sig, samt en absolut tystnad. Underbart, och friheten att inte vara "låst" är obetalbar!
Av Bonanza
3 mars 2011 07:51
Citerat från chilli:
Tack för en stunds rolig o intressant läsning, satt o garvade en hel del åt din komiska instick, ser fram emot o hoppas på fler guider eller bara tips, historier eller vad som...

Väl mött någonstans
Mvh Chilli
Hehe, glad att du tyckte om den!

Rekommendera gärna till vänner och liknande, det vore roligt om den fick lite "eget liv" och växte, då kommer jag absoult att fylla på den mera! jag hatar folk som håller på och pushar sina egna grejer på andra stup i kvarten, så jag tänkte försöka att INTE rekommendera den själv.

Kan glädja dig med att jag faktiskt har en bok som blir RIKTIGT rolig på gång, den har legat i träda till och från under 5 års tid, men om jag får lite råg i ryggen av Den Lilla Guiden, så kanske jag kan göra ett ryck med den igen... Jag får väl posta den här om jag får många fans! :)

Väl mött själv!
Av Alfva
3 mars 2011 12:23
Vilken underbar! Den packas med och läses innan avresa!
Bara en liten heads up dock - tsunamin inträffade 2004 och inte 2006 som du har skrivit.. :)
3 mars 2011 14:12
Tack för en kul och informativ guide med glimten i ögat - särskilt bra för alla som skall "bag packa" i Thailand!

"Chook dii!" (Skål/lycka till)
Av Bonanza
3 mars 2011 14:33
DET VAR SOM TUSAN!!!

Jag var 100% säker på att det var 2004 och fortfarande 90% säker NU, trots att jag redan kollat upp det. : - O

Redan fixat, tack för heads up´en! ;)

2004, verkligen? Får mig att tänka på när jag gjorde min första hemsida, fyllde i Infon om mig själv, sedan kom mor o far och påpekade att jag i verkligheten var 2 år äldre än jag skrivit! :S

Har man någon garanti på sin hjärna eller????
Av Bonanza
3 mars 2011 14:41
Tack o bock Cajsa!

Cup khun cup och choke dee!
Av Kahog
4 mars 2011 18:54
Hej
Är det OK att jag använder delar av din "Lilla guiden" i Sv A på gymnasiets yrkesförberedande linjer?Du har god svenska,glimten i ögat och visar att man kan skriva .enkelt utan krusiduller Här har mina elever mycket att lära.
Hälsningar
Kahog
Av Bonanza
5 mars 2011 02:16
Va kul! :)

Jamen visst får du det! Vore roligt om jag fick stå kvar som källa dock...

Jag fick just ett mail ifrån min morbror som var fullt med omformuleringar och ändringar till min bok. (han är lärare han med, och sade att han inte kunde hålla fingrarna i styr efter att han läst den).

(Förutom) de stycken som du tänkt använda, ÄR det risig grammatik i den? Skulle DU ge den godkänt på en uppsatsskrivning eller finge jag stanna kvar och göra ren tavelsudden? (en timme, två?) =S
5 mars 2011 11:15
Det borde han ha gjort, morbror alltså, det framgår av rubriken,
men alla lärare är inte allmänbildade, tyvärr!