Delfinsnorkling

Av Vican_e
30 jan. 2007 10:01
Visningar: 610
Jag är intresserad av var bästa stället för att få snorkla med delfiner är, och vad brukar priserna ligga på?
3 mars 2007 08:21
Hej,

Jag snorklade med delfiner i Roda Havet, vid Egypten. Det var oorganiserat, vildingarna kom till mig som en overraskning. Pa delfincentret i Bunbury, Australiens vastkust organiserar de simturer (snorkling) med Flasknosdelfiner, dar kan man aven jobba som volontar som jag gjorde i 6 veckor. Sok pa Dolphin Discovery Center sa hittar du at deras hemsida. Det kostar mellan 5 och 7 hundra kronor for en simtur dar. I Nya Zeeland kan man ocksa simma med delfiner, Hectors Dolphins & Common Dolphin. Man kan aven simma/snorkla med salar (forsta a' et med tva prickar over...:))

Hoppas det var till nagon hjalp!

MVH,
Cecilia
Av Mizan
12 mars 2007 23:09
Jag var o simmade med Delfiner utanför Playa del Carmen i Mexico... jag o min dotter betalade ca 90usd. Antar att priset på att snorkla på delfiner beror en heldel på vilket land du hade tänkt göra det i, vilda eller i fångenskap stor eller liten grupp osv osv... vi tog barnprogramet då min dotter e fem år o inte riktigt kan simma.. väl använda pengar. Det finns massor av ställen utanför Playa del carmen där man kan snorkla med delfiner... om det e bästa stället i världen vet jag inte tyckte allmänt att Playa del Carmen var skit som tur var bodde vi inte där. Har hört att Miami har en hel del bar snorkling med delfiner... hoppas nån annan kan hjälpa dej mer..
Lycka till Mia
Av Marie_s
13 mars 2007 08:50
Utanför Zanzibar och Kenyas kust kan man snorkla med delfiner har jag läst. Jag ska dit i sommar och kan därefter lämna direktrapport!
Av Legusta
14 mars 2007 19:43
Jag vet ej vart du vill resa jag tror det finns flera ställen du kan snorkla med delfiner....närmast kan nog vara på Kolmården om du frågar dom snällt.

Annars så har du Israel (Eilat), eller varför inte kombinera en Thailandsresa med sol bad och fantastisk snorkling på underbara rev och besöka tex Oasis Sea World i Chantaburi strax öster om Bangkok i Thailand.

(Websida: http://swimwithdolphins.information.in.th)
Allt ingår då såsom livväst, instruktör, träning och kostar bara 400 Bath (ca 75 svenska kronor).