Boende i Ao nang. Hjälp mig :)

28 feb. 2015 17:01
Visningar: 2451
Hej! Ett stopp på 4 nätter ev 5 står på schemat i mitten av augusti. Vet att de ä off s.

Blir inte riktigt klok på hur Ao nang är uppbyggt, när jag gör en sökning på söksidor så hamnar hotellen 2 km från centrum, o nån km från stranden. Hur är staden uppbyggd ?

Vi söker ett fräsch hotell, behöver inte vara vid stranden, Tycker om att ha balkong så man kan sitta och titta på människor på gatorna. Har en bebis med oss. så rent o fräsch är viktigt. prisklass , max runt 400 svenska.
Ska ligga centralt men nära till strand och utflykter.

vad bör vi se, inte missa? förutom Railay beach.
7 mars 2015 09:58
Hej Snooze68

Vår senaste resa med familjen (barn på 2 & 5 år) till thailand började vi med ett stopp ett par dagar i just Ao nang och på http://www.krabiheritage.com/ mycket fräscht och trevligt hotell som ligger bra till för mcdonalds & starbucks :)P

att ta sig ut till öar utanför aonang är lätt,bara gå ner mot stranden så finns det en liten "kiosk" vid korsningen där ni köper biljetter till longtailbåtarna,billigt och bra.

Railay beach är fint med en liten gågata.
Poda är väl den lilla ö med kristallklart vatten som är att rekomendera dock fanns det endast det enklaste
att köpa där som dryck,kakor,chips då vi var där i mars månad,så ta med vatten och parasoll då inte det finns.

Chicken island rekomenderas absolut inte,liten strand och enbart massa speedboats med japaner som tar upp hela stranden (den lilla som finns)

en ö som måste besökas är Koh Lipe, en del restid med båt med värt varje sekund då ni anländer
7 mars 2015 10:57
Hej
vi bodde på Ao nang Beach Resort. Ligger mitt i Ao nang. Bra frukost liten pool. Stranden bara ngr meter rakt över vägen.
Men stranden inne i ao nang är ingen höjdare. Visst funkar det men som ngn annan skrev dom bästa stränderna har man på öarna utanför som man lätt når med longtailbåt, finns många fina öar.
Själva Ao nang har en huvudgata som är kantad med butiker och restauranger. .
vi bokade hotell via Agoda och Booking.