Blockeringsfunktion?

6 okt. 2008 14:43
Visningar: 427
Hej hopp! Undrar om ni har en funktion där man kan blockera folk från att se sin sida eller skriva åt en?
Av Tomas - Utvecklare Reseguiden.se
6 okt. 2008 15:19
Du går in på profilens sida och klickar på länken "Blockera medlem" så kan personen inte skriva till dig.
31 jan. 2009 12:44
Citerat från tomas:
Du går in på profilens sida och klickar på länken "Blockera medlem" så kan personen inte skriva till dig.
Det är ju bra, men kan man inte gör så att den man blockar inte längre kan kolla i ens album/se ens bilder också på nåt sätt ?
Av Peter62
31 jan. 2009 14:42
Vad har man här och göra, Om man ska blockera andra att kolla in på ens sida????????

Detta är ju en Resesajt/Reseguide där man ska kunna ge och hämta tips om resor och tillhörande...
Och inspirera andra till underbara resor

Fast man skulle ju kunna acceptera blockeringsfunktionen ,OM den som blockerar folk att kika inpå ens sida,SJÄLV
blir blockerad och inte kan titta in på Andras sidor!!!!!

MVH Peter
31 jan. 2009 14:48
Om andra medlemmar skriver massa otrevligheter ody så är blockeringsfunktionen utmärkt....elementärt för de flesta. Fö kan man titta på andras bilder Utan att logga in....
31 jan. 2009 15:40
Citerat från peter62:
Vad har man här och göra, Om man ska blockera andra att kolla in på ens sida????????

Detta är ju en Resesajt/Reseguide där man ska kunna ge och hämta tips om resor och tillhörande...
Och inspirera andra till underbara resor

Fast man skulle ju kunna acceptera blockeringsfunktionen ,OM den som blockerar folk att kika inpå ens sida,SJÄLV
blir blockerad och inte kan titta in på Andras sidor!!!!!

MVH Peter
Ok. Så JAG (som inte gjort nåt) ska bli straffad och inte kunna se NÅGON annans profil eller se några bilder från andra alls (!) bara för att nån gubbe skriver snuskiga kommentarer till mina bilder och skickar sexmeddelanden!? Och jag vill, som sagt, inte blockera flera eller många och absolut inte alla! Är en person jag har problem med bara, alla andra får mer än gärna titta på min profil, kolla på mina bilder och läsa min blogg. Men bara för att jag vill blocka en enda person på hela reseguiden så ska jag inte kunna titta på profiler eller bilder alls här menar du? =(
Av Joje_66
31 jan. 2009 16:10
Citerat från elcanario93:
Om andra medlemmar skriver massa otrevligheter ody så är blockeringsfunktionen utmärkt....elementärt för de flesta. Fö kan man titta på andras bilder Utan att logga in....
Du har ju själv vanan att förolämpa, anklaga andra för både det ena och andra samt samtidigt blockera dem så Du borde veta vad Du talar om!
En person som inte är lämplig i ett forum över huvud taget utan bara är ute efter att ställa till bråk och sabotera diskusionerna.

Du är en patetisk nolla elcanario93!
31 jan. 2009 16:13
Citerat från metalgirl:
Ok. Så JAG (som inte gjort nåt) ska bli straffad och inte kunna se NÅGON annans profil eller se några bilder från andra alls (!) bara för att nån gubbe skriver snuskiga kommentarer till mina bilder och skickar sexmeddelanden!? Och jag vill, som sagt, inte blockera flera eller många och absolut inte alla! Är en person jag har problem med bara, alla andra får mer än gärna titta på min profil, kolla på mina bilder och läsa min blogg. Men bara för att jag vill blocka en enda person på hela reseguiden så ska jag inte kunna titta på profiler eller bilder alls här menar du? =(
Jag tror att blockeringsfunktionen fungerar så att man slipper både PM och kommentarer från den man blockerar. Men den här typen av sextrakasserier är något helt annat och något som du omedelbart ska anmäla till RG. De som agerar på det sätt du beskriver ska naturligtvis stängas av från forumet.
Av Kaa
31 jan. 2009 16:34
Citerat från joje_66:
Citerat från elcanario93:
Om andra medlemmar skriver massa otrevligheter ody så är blockeringsfunktionen utmärkt....elementärt för de flesta. Fö kan man titta på andras bilder Utan att logga in....
Du har ju själv vanan att förolämpa, anklaga andra för både det ena och andra samt samtidigt blockera dem så Du borde veta vad Du talar om!
En person som inte är lämplig i ett forum över huvud taget utan bara är ute efter att ställa till bråk och sabotera diskusionerna.

Du är en patetisk nolla elcanario93!
!
Av Peter62
31 jan. 2009 17:03
Så du menar sex-trakasserier,DOM ska Anmälas till RG Direkt ,
de ska inte bara blockeras..
tycker detta med blockering är en annan sak,än sextrakaserier
Dessa(sex-trakaserrier) ska RG plocka bort direkt!!

mvh Peter
Av Mpc
31 jan. 2009 17:37
Citerat från metalgirl:
Citerat från peter62:
Vad har man här och göra, Om man ska blockera andra att kolla in på ens sida????????

Detta är ju en Resesajt/Reseguide där man ska kunna ge och hämta tips om resor och tillhörande...
Och inspirera andra till underbara resor

Fast man skulle ju kunna acceptera blockeringsfunktionen ,OM den som blockerar folk att kika inpå ens sida,SJÄLV
blir blockerad och inte kan titta in på Andras sidor!!!!!

MVH Peter
Ok. Så JAG (som inte gjort nåt) ska bli straffad och inte kunna se NÅGON annans profil eller se några bilder från andra alls (!) bara för att nån gubbe skriver snuskiga kommentarer till mina bilder och skickar sexmeddelanden!? Och jag vill, som sagt, inte blockera flera eller många och absolut inte alla! Är en person jag har problem med bara, alla andra får mer än gärna titta på min profil, kolla på mina bilder och läsa min blogg. Men bara för att jag vill blocka en enda person på hela reseguiden så ska jag inte kunna titta på profiler eller bilder alls här menar du? =(
bravo så ska det låta tro nu att han läger av vi vet ju vem han är ser du nu vilken uppslutnig du har fått
Av Nickeb
31 jan. 2009 18:29
Antar att trådskaparen oxå haft problem med som hon skriver på sin profil "skamliga förslag".

Vad säger man .........tragiskt, hoppas dessa personer blir dunderavstängda och håller sig till kontaktsajter och liknande.

Patetiska spån!
Av Elgona
31 jan. 2009 20:04
Citerat från farbror_frej:
Citerat från metalgirl:
Ok. Så JAG (som inte gjort nåt) ska bli straffad och inte kunna se NÅGON annans profil eller se några bilder från andra alls (!) bara för att nån gubbe skriver snuskiga kommentarer till mina bilder och skickar sexmeddelanden!? Och jag vill, som sagt, inte blockera flera eller många och absolut inte alla! Är en person jag har problem med bara, alla andra får mer än gärna titta på min profil, kolla på mina bilder och läsa min blogg. Men bara för att jag vill blocka en enda person på hela reseguiden så ska jag inte kunna titta på profiler eller bilder alls här menar du? =(
Jag tror att blockeringsfunktionen fungerar så att man slipper både PM och kommentarer från den man blockerar. Men den här typen av sextrakasserier är något helt annat och något som du omedelbart ska anmäla till RG. De som agerar på det sätt du beskriver ska naturligtvis stängas av från forumet.
ja du om någon vet ju...
31 jan. 2009 20:07
Citerat från elgona:
Citerat från farbror_frej:
Citerat från metalgirl:
Ok. Så JAG (som inte gjort nåt) ska bli straffad och inte kunna se NÅGON annans profil eller se några bilder från andra alls (!) bara för att nån gubbe skriver snuskiga kommentarer till mina bilder och skickar sexmeddelanden!? Och jag vill, som sagt, inte blockera flera eller många och absolut inte alla! Är en person jag har problem med bara, alla andra får mer än gärna titta på min profil, kolla på mina bilder och läsa min blogg. Men bara för att jag vill blocka en enda person på hela reseguiden så ska jag inte kunna titta på profiler eller bilder alls här menar du? =(
Jag tror att blockeringsfunktionen fungerar så att man slipper både PM och kommentarer från den man blockerar. Men den här typen av sextrakasserier är något helt annat och något som du omedelbart ska anmäla till RG. De som agerar på det sätt du beskriver ska naturligtvis stängas av från forumet.
ja du om någon vet ju...
Nu min kära Elgona talar du omedelbart om vad du menar! Och gör du inte det, ska jag anmäla dig för förtal.
Av Fdp
31 jan. 2009 20:13
Elgona, vill du antyda att Farbror Frej sextrakasserar eller vad menar du med din kommentar?
31 jan. 2009 20:22
Elgona, jag kommer att begära av RG att de går igenom mina PM. Jag har haft en korrespondens, en ömsesidig PM-växling, med en enda medlem här på sajten och den personen är definitivt inte du. Så vad menar du Elgona?
Av Samoht
31 jan. 2009 23:28
Detta är hämtat från Datainspektionens hemsida:

Fråga 9
Hur gör jag om jag anser att någon har kränkt min personliga integritet på en social nätverkssajt?

Svar
Sociala nätverkssidor har ofta en abuse-avdelning (klagomur) dit förorättade kan vända sig med klagomål. Sajter som saknar abuse-avdelning bör du undvika. Om du inte är nöjd med hur klagomålet hanteras eller om du vill ställa någon till svars för kränkningen, får du vända dig till polisen i landet där företaget är etablerat. Om du har utsatts för brott kan du också vända sig till ditt eget lands polis. Polisen har ofta möjligheter (som Datainspektionen saknar) att spåra den som har kränkt.

http://www.datainspektionen.se/fragor-och-svar/sociala-natverk-pa-webben/hur-gor-jag-om-jag-anser-att-nagon-har-krankt-min-personliga-integritet-pa-en-social-natverkssajt1/

/Thomas
Av Elgona
1 feb. 2009 08:02
Citerat från farbror_frej:
Citerat från elgona:
Citerat från farbror_frej:
Citerat från metalgirl:
Ok. Så JAG (som inte gjort nåt) ska bli straffad och inte kunna se NÅGON annans profil eller se några bilder från andra alls (!) bara för att nån gubbe skriver snuskiga kommentarer till mina bilder och skickar sexmeddelanden!? Och jag vill, som sagt, inte blockera flera eller många och absolut inte alla! Är en person jag har problem med bara, alla andra får mer än gärna titta på min profil, kolla på mina bilder och läsa min blogg. Men bara för att jag vill blocka en enda person på hela reseguiden så ska jag inte kunna titta på profiler eller bilder alls här menar du? =(
Jag tror att blockeringsfunktionen fungerar så att man slipper både PM och kommentarer från den man blockerar. Men den här typen av sextrakasserier är något helt annat och något som du omedelbart ska anmäla till RG. De som agerar på det sätt du beskriver ska naturligtvis stängas av från forumet.
ja du om någon vet ju...
Nu min kära Elgona talar du omedelbart om vad du menar! Och gör du inte det, ska jag anmäla dig för förtal.

jag menar att du vet väl mkt om hur man blockerar,du blockerade ju mej av anledning som jag inte vet??
Av Elgona
1 feb. 2009 08:04
Citerat från fdp:
Elgona, vill du antyda att Farbror Frej sextrakasserar eller vad menar du med din kommentar?
nej så är det inte....jag menar att han vet hur blockeringsfungtionen fungerar...
Av Elgona
1 feb. 2009 08:05
Citerat från farbror_frej:
Elgona, jag kommer att begära av RG att de går igenom mina PM. Jag har haft en korrespondens, en ömsesidig PM-växling, med en enda medlem här på sajten och den personen är definitivt inte du. Så vad menar du Elgona?
gör du det farbror frey...............
Av Fdp
1 feb. 2009 10:31
Elgona, det var för väl att du inte fått skamliga förslag från Farbror Frej. Men i framtiden kanske du skall nöja dig med att citera de avsnitt som du kommenterar, så uppstår inte sådana här missförstånd. Hur orimliga de än kan te sig.
1 feb. 2009 11:22
Elgona, du är inte alls blockerad av mig. Det råder ett motsatt förhållande ser jag. Jag ser ingen anledning att blockera någon här i sajten, jag förväntar mig inga ovälkomna meddelanden.
7 feb. 2009 00:04
Citerat från peter62:
Vad har man här och göra, Om man ska blockera andra att kolla in på ens sida????????

Detta är ju en Resesajt/Reseguide där man ska kunna ge och hämta tips om resor och tillhörande...
Och inspirera andra till underbara resor

Fast man skulle ju kunna acceptera blockeringsfunktionen ,OM den som blockerar folk att kika inpå ens sida,SJÄLV
blir blockerad och inte kan titta in på Andras sidor!!!!!

MVH Peter
Peter, jag har inte alls för avsikt att blockera alla medlemmar. Det finns dock en medlem här som skrivit både obehagliga och otrevliga meddelanden åt mig. Började med "förslag" av icke så trevlig natur, och när jag bad personen sluta med det så blev det otrevligheter och elakheter istället. Sådant har jag inget intresse av att läsa, och blockerar då hellre personen i fråga.
7 feb. 2009 00:54
Citerat från sofia_dgrth:
Citerat från peter62:
Vad har man här och göra, Om man ska blockera andra att kolla in på ens sida????????

Detta är ju en Resesajt/Reseguide där man ska kunna ge och hämta tips om resor och tillhörande...
Och inspirera andra till underbara resor

Fast man skulle ju kunna acceptera blockeringsfunktionen ,OM den som blockerar folk att kika inpå ens sida,SJÄLV
blir blockerad och inte kan titta in på Andras sidor!!!!!

MVH Peter
Peter, jag har inte alls för avsikt att blockera alla medlemmar. Det finns dock en medlem här som skrivit både obehagliga och otrevliga meddelanden åt mig. Började med "förslag" av icke så trevlig natur, och när jag bad personen sluta med det så blev det otrevligheter och elakheter istället. Sådant har jag inget intresse av att läsa, och blockerar då hellre personen i fråga.
Lägg ut PM'n här, vetja! Då får alla se vem muppen är, å vad den tomten skriver..
7 feb. 2009 01:43
Citerat från sofia_dgrth:

Peter, jag har inte alls för avsikt att blockera alla medlemmar. Det finns dock en medlem här som skrivit både obehagliga och otrevliga >meddelanden åt mig. Började med "förslag" av icke så trevlig natur, och när jag bad personen sluta med det så blev det otrevligheter och >elakheter istället. Sådant har jag inget intresse av att läsa, och blockerar då hellre personen i fråga.
Precis det som hände mig oxå! Är endast EN person jag vill blocka alltså. För mig blev det ännu otrevligare när han sa att han skulle komma hit (Sundsvall) och "hälsa på" mig eftersom han är här i stan ofta med jobbet (sa han iaf). Och eftersom han sett min profil och har kollat på alla mina bilder vet han både hur jag, min sambo, min mamma och några av mina vänner ser ut =/ Jaja, nu har jag blockat honom i allafall (fast han kan ju fortfarande se mina bilder dock), så jag får väl hoppas att han ger upp och slutar gå in på min profil varje dag.
7 feb. 2009 12:24
Jag tycker bade Sofia dgrth och Metalgirl ska anmala den person som trakasserat dem till RG. Forhoppningsvis blir personen bums utslangd fran RG. Sadana fasoner ska aldrig tolereras!!
7 feb. 2009 12:57
Jag har tidigare i denna diskussion uppmanat att anmäla de här trakasserierna. Det är viktigt att det sker och det är viktigt att det blir ett resultat av anmälan. Om man söker i forumet, finner man att frågan har diskuterats tidigare. Gå till nedanstående diskussion, så finner du länkar till Datainspektionen och vad de säger i frågan.

http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/ett-forum-for-galningar-6497
Av Peter62
7 feb. 2009 12:59
Hej där!!

Självklart ska en sådan person tas bort......

Då håller jag med dig,iofs så tycker jag man stänga av medlemmen i fråga som beter sig så

Mvh Peter
17 feb. 2009 19:16
Personen som trakasserat mig har blivit anmäld (av fler än mig fick jag höra, tydligen många han varit på) och är nu borttagen/raderad från Reseguiden =) Jag vet ju inte om det är killen som skrivit till Sofia_dgrth oxå, men han verkar som sagt endast ha varit här för en sak (och dessutom gjort liknande saker mot andra), så det är ju mycket möjligt att det är samma person.