All inclusive??

15 sep. 2008 09:53
Visningar: 1200
JAG TÄNKTE ÅKA TILL ISLA MARGARITA.FUNDERAR NU PÅ OM MAN SKA SATSA PÅ ALL INCLUSIVE ELLER GÅ UT O ÄTA PÅ EGEN HAND. ÄR DET BILLIGT ATT ÄTA UTE O ÄR DET KANSKE TREVLIGARE ÄN ATT TILLBRINGA MESTA TIDEN PÅ HOTELLET? NÅGON SOM HAR ERFARENHETER ATT DELA MED SIG?
Av Late
15 sep. 2008 12:31
Jag åker ofta all inclusive och tycker det är bra. Allt betalt och som jag uppfattat de bra mat med flera olika huvudrätter att välja mellan.
Fördelen med all inclusive är ju att allt är fixat i förväg. Du kan åka på olika rundturer och då kolla maten på plats .
Allt du har på fckan kan du spendera på det du vill göra, allt annat är betalt.
Av Energi
15 sep. 2008 12:36
Är ju inget som säger att ni inte kan äta utanför hotellet bara för att ni har all Inclusive.
Är inte så mycket dyrare att boka All Inclusive på just Isla Margarita, men kom ihåg att ju fler stjärnor på hotellet desto bättre Al Inclusive får ni.
15 sep. 2008 20:59
Det är ju som föregående talare skrev man är ju inte tvungen att äta på hotellet hela tiden iallafall och på isla margarita så betalar man ju inte mycket extra för all-inclusivedelen,
men bokar man på ett hotell där det står att enkel all-inclusive ingår så kan det tydligen bli väldigt enahanda mat efter ett tag enligt bekanta som varit där,
det blir ofta kyckling på längden och tvären både till lunch och kvällsmat men i gengäld så brukar dessa all-inclusivehotell vara lika billiga som de flesta andra är utan maten så tröttnar man så är det väl bra att dra ut och äta då..

Annars kan man väl säga som så att man får vad man betalar för, tycker man att man vill kosta på sig några tusenlappar extra per person så är ju naturligtvis all-inclusivebuffèn större och mer varierad men å andra sidan så äter man ju mycket för de pengarna på restaurang också.

Det beror nog på om man vill ha en renodlad slö och slappresa vid poolen eller på hotellstranden med i princip bara sol o bad eller om man vill resa runt om dagarna, om det är det sistnämnda som gäller så är det ju kanske lämpligare att boka enbart rum men vi brukar förvisso äta ute ibland ändå när vi har haft all-inclusive,
man får ju inte bli så dumsnål så man stressar hem från en bra utflykt bara för att man ska spara ett par hundra.

Personligen tycker jag att smärtgränsen för vad man kan betala för all-inclusivedelen är 1500kr/person och vecka sen börjar det väl luta åt att det blir lika billigt att betala all mat o dricka utanför så att säga,
sen kan det ju förvisso vara ganska bekvämt att slippa släpa pengar till drinkar o snacks osv.också när man är på stranden eller poolområdet , speciellt när man har barn som vill ha glass och dricka ganska ofta eller varför inte en kall öl eller drink åt dig själv när du glömt plånboken på rummet då är det ju bekvämt att bara behöva hämta det man vill ha.

Bara friheten att alla kan gå ut och bada samtidigt utan att någon ska behöva vakta plånboken sånt är ju också bekvämt så det här med all-inclusive eller inte det är nog mest en smaksak.
Hoppas ni får åtminståne litet nya infallsvinklar på det här med all-inclusive efter det här och att resan blir fin.
mvh. Bosse.