Åker om drygt 2 veckor och behöver lite tips...

15 aug. 2017 19:09
Visningar: 106
Känner att jag behöver nog en del hjälp för att få till min roadtrip på bästa sätt :-)

Har skrivit ihop en del av en roadtrip, men den känns inte så bra.
Behöver hjälp att få till den, gärna tips på hur den kan se ut. :-)

Hade tänkt hyra bil under hela min vistelse, men kom på att det är långa sträckor att köra, så jag valde buss till SF.

Åker 31/8 och hem 26/9, Los Angeles.

31/8 Landar på LAX, ev. hämta hyrbil eller den 3/9. Bor i Marina del Rey.
1/9 Marina del Rey
2/9 Marina del Rey
3/9 Marina del Rey, ev. hämta hyrbil.

4/9 Byta boende till Hollywood
5/9 Hollywood

Ovan är spikat, förutom hyrbilen.

6/9 Åka till San Diego
7/9 San Diego

8/9 Åka till Los Angeles för att lämna tillbaka bilen och övernattning.

9/9 Buss till San Francisco 06.00. Hade tänkt ta bussen från San Diego, men blev i så fall med tåg och många timmars väntetid i LA. Så därför tar jag bilen tillbaka.

10 /9 San Francisco
11/9 SF
12/9 SF
13/9 SF
14/9 SF. Hämta hyrbil
15/9 SF
16/9 SF

17/9 Åka till Monterey

18/9 Åka till Santa Barbara
19/9 SB

20/9
21/9
22/9
23/9
24/9
25/9
26/9 Hemresa

Tacksam för alla tips :-)

Vänligen Lotta
Av Marulk
16 aug. 2017 06:56
Precisera gärna lite vad du har för intresse o vill se o göra. Lite svårt annars att ge tips o råd. Budget? 😉
17 aug. 2017 21:56
Citerat från Marulk:
Precisera gärna lite vad du har för intresse o vill se o göra. Lite svårt annars att ge tips o råd. Budget? 😉
Först och främst så funderar jag på min planering... Jag är ganska nöjd med början på resan, LA till SD till LA och buss till SF.
Det är därifrån som jag funderar på resten av roadtrippen, har ganska många dagar kvar. Har tänkt åka mot Monterey och övernatta, sen vidare mot Santa Barbara och vara där 2 nätter. Men fyller inte riktigt dagarna..

Las Vegas är för långt att ta bilen till, funderar på något annat ställe? Något förslag kanske?

Är intresserad av det mesta, men inte nöjesparker. Har tänkt att gå på någon "delfinshow", gärna tips om var?

Budget för detta har jag nog resonerat mer att jag tar mig råd om jag verkligen vill göra något.

Vad är det som man bara inte får missa att göra/besöka? :-)

Jag åker på min första USA-resa och jag åker själv. Så det blir nog lite mer frågor, har planerat det mesta i LA, men är öppen för förslag :-)

Jag börjar så här :-)

Tack på förhand :-)
Av Birgere
17 aug. 2017 23:23
Delfinshow har du tex på SeaWorld i SD.
Varför inte istället ta SD-Grand Canyon-Vegas-Death Valley och sedan norrut

Men kolla gärna på de otaliga trådar som beskriver exakt vad du tänkt att göra.
20 aug. 2017 15:51
Citerat från Birgere:
Delfinshow har du tex på SeaWorld i SD.
Varför inte istället ta SD-Grand Canyon-Vegas-Death Valley och sedan norrut

Men kolla gärna på de otaliga trådar som beskriver exakt vad du tänkt att göra.
Tipset är bra, men har bokat buss istället till SF, för att sen åka vidare mot Monterey.

Funderar lite om jag ska åka vidare mot Las Vegas, GC, DV, efter jag har varit Santa Barbara. Att köra bil blir nog för mig,, men kanske en buss. Ska fundera lite.
Håller på med det sista nu, så att allt är klart :-)