Airasia,stavning biljett

Av Ej
11 jan. 2009 19:11
Visningar: 583
HEJ.
Behöver hjälp.Har bokat inrikes flyg med air asia.Skrev namnet med ` (accent )i beställningen, det står så i passet. När sen biljetten kom blev det några andra konstiga bokstäver i stället.Har försökt komma i kontakt med airasia, men det är stört omöjligt.Har mailat på deras adress, men får bara ett auto svar.
Kan någon tala om för mig hur jag ska göra.Jag har ju inte gjort något fel.Räcker det med att jag skriver ut bokningen, som jag skrev, som bevis eller?
Av Ullsan
11 jan. 2009 21:23
Hej vi flyger just nu med air asia runt i Asien o jag tror inte du behöver vara orolig för det med accenten. Står resten av namnet klart o tydligt o det inte finns några tvivel att "du är du" o du har passnummer som stämmer. Det kan vara svårt att få tag i dom men väntar du 2-3 dar så får du säkert ett svar.
Lycka till!
Av Ullsan
11 jan. 2009 21:28
Hej igen!
Om du inte har betalat något än så ta bort beställningen o gör om den så känns det kanske bättre!!
12 jan. 2009 09:02
Vi har lärt oss att det är bäst att skippa prickar över våra svenska bokstäver när man bokar med flygbolag o.d. över internet. Ö-O, ÅÄ-A och det har funkat bättre och man slipper besvär.
Av Sugus
12 jan. 2009 09:41
Eftersom ÅÄÖ inte står med på den maskinläsbara koden i passet så ska man alltid skippa prickar.
Av Ej
12 jan. 2009 10:20
Tack för svaren.Har bokat och betalt för två månader sedan.Har ringt och kommit fram en gång,efterc.a 30 min väntan(gud vet vad det kostar).Fick tala med någon som var dålig på eng,är förresten inte så bra själv heller.Hon sa att jag skulle skicka en kopia på passet, men mail adressen som jag fick,stämmer inte ,eller så missuppfattade jag.
Har som tur är några timmar i Bangkok innan nästa flyg går,får försöka ordna det då.
Vi reser om 2 veckor.
Fler förslag mottages tacksamt.
Mvh Ej