Stöd Ukraina

Sambuca84s blogg

Söndag 18 Maj 2008 - Airlie Beach
Resealbum: Australien -08

whisky e bra medicin :)

tjosan

japp whisky kan gora susen ,e redan battre fran min forkylning .. kom till noosa en gang forra veckan gjorde en snabbcheck av stallet o lite traskande dar i tva dagar innan jag bokade in lite nya resplaner , har ju inte sa mycket tid kvar i australien nu . fast bokade om min flygbiljett till nya zeeland idag sa jag aker forst den fjarde juni nu det kanns gott ,finns ju sa mycket man vill se o gora i det har landet sarskilt nu nar vadret e kanon lite langre upp pa ostkusten...
efter noosa begav jag mig till hervey bay ett stalle som i sig inte e speciellt spannande men det ar en av tva stallen som dom flesta som ska ta sig ut till fraser island utgar fran ..
fraser island e varldens storsta sand o allt e sand o aven alla prylar o klader bestar av sand nar man tre dagar senare kommer tillbaka till hervey bay .
jag bokade in mig pa en tur utan guide dar man kor sjalv sa vi var 9 personer i en 4wd toyota landcruser som korde runt pa on under tre dagar , sa satans skoj :) en del av korningen va ju ratt simpel medans andra delar var betydligt tuffare man far ju inte direkt fega ur nar man kommer till narmare en halvmeter sand . jag korde i stort sett hela andra dagen o en del av tredje sa det blev en del men vi korde inte fast en enda gang, men en del personer ska ju inte ha korkort ......
det va forstas valdigt mycket sand overallt men ocksa en del sma sjoar o regnskog .. va hur skoj som helst haftig kansla o kunna ratta runt pa on som vi gjorde var ju en hel del andra turister men inget som man hade ont av , forsta natten blev pa en camping o den andra bakom nagra sanddynor pa stranden . det var talt som gallde o det funkade fint men det e ganska skoj o se personer som nastan aldrig satt upp ett talt innan , jag e ju ingen expert pa att campa men det ska ju inte behova ta 30 min for folk att fa upp ett litet talt haha .. andra natten tillbringade vi med nagra dingos som smog omkring runt varat lilla lager .. dom e inte dumma dom dar hundarna dom lyckades oppna en av vara stora kylboxar o sno varan frukost , all bacon o en del brod . efter tre dagar pa on begav vi oss tillbaka med baten pa eftermiddagen till varat hostel igen dar vi an en gang fick sova i samma rum, skoj. blev en ordentlig utekvall sen pa kvallen . sa dagen efter var lugn lite strand o sa innan jag senare begav mig norrut igen den har gangen till airlie beach .
litet trevligt stalle det har o en port eller vad man sager till nya aventyr whitsunday island ligger namligen ute till havs har ska bege mig ut med en stor segelbat dar i tre natter nu i veckan , men forst 2 dagar med teori inne pa land o i en swimmingpool och om allt gar som det ska sa sk jag efter fem dagar ha mitt dykarcertifikat . hoppas man inte blir hajmat ! startar kursen imorgon har fixat en del idag med halsoundrsokning hos lakarn o sa . far tro att teorin inte e for svar det e ju pa engelska allting o man e ju ingen fena pa det an .

// anders
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet