Stöd Ukraina

Tjoohannas blogg

Onsdag 29 Mars 2006

Tupiza, Bolivia

Hoghojdstraning.

Halloj alla mina nara och kara!

Jag kanner mig lite matt just nu, har passerat gransen till Bolivia nu pa morgonen. Det var en gransovergang som dominerades av alla bolivianer som sprang over gransen med gigantiska packningar pa ryggen. De far betalt nagra dollar per dag beroende pa hur mycket de hinner frakta over gransen.

Just nu vantar vi pa en buss som ska ta oss vidare, vet inte om det blir tre eller kanske tretton timmar buss som vantar... Har maste vi ta det lugnt i alla fall for det kanns som om man ar 80 ar! Vi befinner oss pa ca 3500 m.o.h sa det ar hoghojdstraning som galler...

I morse trodde jag att Pirre skulle stupa ihop, men nu ar det nog lite battre ha ha

Jag har hunnit med vinprovning i Mendoza, hyrde cyklar och akte till flera olika stallen, pa slutet gick det kanske lite vingligare ;-) Sedan akte jag runt med en familj fran Argentina en dag och kollade in annu fler vingardar. Vi har haft tur eftersom de haller pa och skordar vin just nu sa vi har fatt sett hur det gatt till och t.o.m. varit inne pa ett labb dar de forsoker fixa till vinet.

Hela helgen kandes det som om jag bara akte buss. Det tog 19 timmar att ta sig fran Mendoza till Salta och nar vi var dar kollade vi ocksa in omgivningarna.. mer buss. Kommer att lagga upp lite blider framover men den har datorn fixar inte det.

Igar akte vi buss till gransen och sag otroligt haftiga berg. Formationer som var hur coola som helst och aven olika mineraler som gjorde att fargerna skiftade hela tiden. Kanske nagon geolog kan forklara lite nar jag lagger upp bilderna... ;-)

Bussresan mellan Buenos Aires och Mensoza var overlagset bast. Dar serverades mat och vin, sedan kunde vi kolla pa film efter maten pa de platta samsungskarmarna. efter en stund kom bussvardinnan i kortkort och serverade whiskey. Det var tyvarr ingen rokig single malt, men man kan ju inte fa allt har i varlden. Battre service an Safflebussen mellan Karlstad och Gbg i alla fall ;-)

Nu kommer det antagligen bli varre i Bolivia nar det galler vagar, standars pa bussar, och chaufforer som tuggar coccablad hela dagarna. Ser anda fram emot att resa har i Bolivia, nasta resmal ar saltoknen Salar de Uyuni.

Foljer Farjestad via aftonbladets mediaplayer sa jag har sett de flesta malen :-) Blir val ett sakert vartecken att FBK som vanligt tar sig till SM-final.

Vill tacka for alla mail som jag fatt den senaste veckan. Det ar alltid lika roligt att lasa om allt som hander dar hemma.

Beda gar i mosters fotspar och ar med i Halla!! Kan ni skicka bilder?

Horde att Leffe fick flyga med elev *ASG* -Jag kan flyga jag ar inte radd!!

Annars verkar alla skriva om vadret. Jag hoppas att varen snart kommer till Sverige! Nar ni far det varmt kommer jag att aka till hogre hojder och fa det kallt :-)

Hasta Luego!

Manga Johannakramar
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Playa del Carmen, Mexiko
17 år sedan
Flores, Guatemala
17 år sedan
Antigua, Guatemala
17 år sedan
Granada, Nicaragua
17 år sedan
San Jose, Costa Rica
17 år sedan