Stöd Ukraina

Tonys blogg

Onsdag 7 Februari 2007

Packar...mycké sladdar blire...

Familjen sover nu och jag "skall bara" göra det där sista. Ja, jag har snackat med syrran och morsan och lite kompisar halva kvällen. Och så tog ju Anja VM-guld och yeahhh!!! Man måste ju bara kolla det på alla nyheter och gärna köra några snuttar på webben också. Jag grät. Och nu packar jag.
Men nu så kom den där "hur-gjorde-dom-förr-i-tiden-frågan". För jag har bestämt mig denna gång, att inte ta med datorn på resan. Jag skall logga ut och slappna av. Det är väl det semester går ut på. Men tror man det blev mindre elektronik och sladdar för det? Nehe. Så nu har jag suttit först och tankat över bilder från kamerorna som inte blivit gjort tidigare. Ja just. Kamerorna i plural. För våra tonårsbarn har givetvis varsin och jag och min fru har en ihop. Vi k a n dela. Alla är av olika märken så det blir tre olika laddare och tre olika sladdar att koppla till datorer, om vi skulle hamna på något internertcafé. Plus videokameran. En sån där liten ni vet men med väska, filmer, laddare, kablar om man vill koppla upp mot en tv och extraadapter om batteriet tar slut just då. Det blev en hel arsenal men är inte slut. Alla har varsin mp3 också och två usbminnen fulla med ljudböcker och musik, ytterligare 3 konstiga kablar.
Det blev en sån där liten ryggsäck helt full.
Ser med tillförsikt fram emot alla säkerhetskontroller.
Med alla dom här grejjerna kan jag säkert misstänkas för planering av en flygplanskapning!

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet