Stöd Ukraina

Millicoms blogg

Fredag 19 April 2013

Korta Möten: Jennifer's svaga punkt, Guadalajara

Jalisco! Det ryker från tacostånden, sandwichvagnarna och molegrytorna.

Det var min fest, året var slut och barskåpet skulle tömmas. Alla var jämna par, det hånglades på varje soffa, fåtölj och till och med i duschen... Hon var inte intresserad av mig, trots mina inviter, men vi kom ändå bra överrens. Hon var knappt 4'9", vägde hälften av vad jag vägde, men det skulle visa sig att hennes aptit översteg min med råge...

Guadalajara, lördagkväll och jag föreslog att vi kunde gå ut och ta en matbit... eller ett par matbitar... skulle bli ett halvdussin innan natten klingade ut.

Amerikansk tjej som visade farsan fingret och åkte till Mexico istället för College-prep. Judinna, som uppgav sin religion i ansökan när hon skulle åka till Iran... Jag bara skakade på huvudet.

Taxi till de dåliga delarna av staden. Det är inte helt ofarligt att röra sig här, men Jennifer pekar med hela handen och tränger sig fram bland knarklangare och horor. Jag beundrar henns mod, själv skulle jag aldrig våga. Det är en mörk nattklubb, och jag ser rakt in i köket, känner doften av kakao, ser ångan som reser sig ur en stor gjutjärnsgryta...

-Best in the city, säger hon, och ler det där leendet, det som fick mig intresserad första gången.

Redan efter första tuggan reser sig vällusten i kroppen, nyanser av koriander och lök smeker mina smaklökar, och i ögonvrån ser jag henne äta med stängda ögon och sträckta halsådror,,, hon var så vacker... Vi fortsatte natten till en fiskrestaurang, ett par tacostånd och ett tortilla-shack. Hon brädade mig i aptit alla dagar i veckan, trots sin petit corps... När morgonen började skönjas, försökte jag en sista gång att få henne till frukost, men hon skrattade, log, och kysste mig.

-Ain't gonna happen!

Hon tog en taxi till sitt, och jag lommade amröst besviken hem. Gastronomiskt var det dock den bästa natten i mitt liv.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet