Stöd Ukraina

Annmags blogg

Söndag 2 Mars 2008 - Ho Chi Minh
Resealbum: Vietnam 2008

Ho chi minh

Efter en 25 timmar resa kom vi antligen fram till Ho Chi Minh City kl 18 lokal tid. Allt pa resan klaffade...inga som helst problem... inget forlorat bagage... Visat som skulle hamtas pa flygplatsen var mycket smidigt...
Hotellet helt OK... vi kommer att fa mycket motion... vi bor pa 5:e vaninge men det kanns som 10:e...

Det var otroligt skont att kliva ut fran flygplatsen... sakert manga grader 30+

Det var tungt att komma upp i morse... kom inte upp ur sangen farran 11-tiden pa formiddagen... Hans daremot var hur pigg som helst... orattvist...
Vilket som... nar jag till slut vakande upp sa letade vi reda pa Sinh Cafe och bokade en tur pa Mekondeltat samt var fortsatta fard till Hue. Vi aker ut pa en 2-dagarstur Mekongdeltat kl 8 i morgon bitti... da ar det inte lage for att ligga och dra sig...
Sedan flyger vi till Hue pa onsdag... flyget tar ca 1,5 tim och vi kommer till Hue vid13-tiden... hotell bokar vi pa plats nar vi kommer fram...

Idag har vi varit pa War remnants museum och tittat pa de grymheter som amerikanarna hade for sig under vietnamkriget... det ar otroligt vad uppfinningsrika och grymma vi manniskor kan vara nar det galler att ta kol pa andra manniskor... skakande bilder...
Vi promenerade till museet... phuu... det var varmt... sa vi tog en cykeltaxi tillbaka till vart omrade... har agnat eftermiddagen pa Ben Thanh Market... Hans och marknader funkar inte sa bra... han blir sa irriterade pa alla "sir what do you want" och han har ju sadana probelm med att saga nej... sa han skickade mig forst... ar det nagot jag inte har problem med sa ar det att saga nej...

Annars sa ar vietnameserna otroligt trevliga och hjalpsamma... stannar man och tittar pa kartan sa kommer genast nagon fram och visar vagen... det var tom en cykeltaxi som vi tackade nej till som cyklade bredvid oss och visade sista biten av vagen fram till krigsmuseet...

Nasta gang ni laser nagot fra oss blir nog nar vi kommit tillbaka fran Mekongturen.

Ha de sa lange...
Dela med andra:    

Kommentarer
Athea säger:
Låter som att ni har en bra start på resan! Hoppas det fortsätter på det viset. Här hemma stormat det ... som vanligt den här vintern. Modesty mår bra och jag och Micke ska hem till Robert för filmkväll snart. Igår var jag ute och letade efter en snygg klänning eftersom jag ska på middag på tisdag med klädkod "smoking". Efter lite letande hittade jag en underbar klänning i beige/guld med tyllunderkjol. Supersnyggt!!

Ha det bra på flodturen!

Kram Hannah o Micke
Postat 2008-03-02 16:13  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Småland i Flygarehelgen
15 år sedan
Planering pågår
15 år sedan
Planering pågår
15 år sedan
Förlorat...
16 år sedan
Glad Pask
16 år sedan