Stöd Ukraina

Danielresers blogg

Onsdag 4 Mars 2009
Resealbum: Thailand

Dag 5.

Hittils har vi bara haft superbra vader, temperaturer mellan 30-35 grader och sol. Jaja, denna morgonen startade vi med att packa vara vaskor och forbereda oss for var djungeltripp. En pick up hamtade oss och vi skulle borja med att aka till polisstationen och lamna in kopior pa vara pass, dels for att om nat ska handa, vi tappar det eller nagot sa har dom en kopia och for att de vill veta lite hur manga turister som besoker bergsbyarna. Ganska kul, faktiskt, de har "Drive in" pa polisstationen.. =)

Sen akte vi i 40min, hela tiden pa flaket.. Det e mer som en liten skapbil med oppna fonster sa det e inte sa jobbigt, men det blir ganska dragit, fast det e bara skont. Forsta stoppet var ett vattenfall som vi badade i och svalkade oss i en stund. Valdigt vackert och skont.

Sen fortsatte vi i ca 30 min tills vi kom till en marknad och har kom forsta riktiga provningen =) Chai, var guide sa att vi skulle fa en liten guidad tur dar och kunna fa provsmaka lite udda grejer.. Och det blev det, Syrsor, han tog en och at den och sa - Mmm, jam jam och skrattade. Sen var det var tur, alla backade och ingen ville smaka, men jag tankte att jag maste smaka, sa Chai gav mig en. De e ju stora, typ 4-5cm och da gjorde jag misstaget att titta pa den forst. Mm,den sag ju allt annat an delikat ut.. =) Men nu fanns det ingen atervando, in med den i munnen och tugga.. Den levde ju inte, den var rostad eller nagot, smakade inte ackligt, men det rackte gott med en.. =) Sen provade vi myr-agg ocksa, det var inte lika ackligt..

Sen fortsatte vi till stallet dar vi skulle ge oss ut i djungeln. Vi hade lamnat vara ryggsackar vid hotellet i Chaing Mai och hade bara varsin lite mindre, men de vagde ca 10kg anda, det racker nar man ska vandra i den varmen. Sma stigar brant upp och nerfor. Inga farliga djur, och endel spindlar sag vi men inga bamsingar.. =) Efter det med syrsorna sa fick jag alltid vara forst ut och prova vad guiderna sa till oss. Pa ett stalle var det valdigt brant nerfor och Wit, den andra guiden, hasade sig nerfor det och vinkade att vi skulle komma ner dar. De andra hade precis gatt forbi stallet da, for man kunde ta en annan vag, men jag stod dar och de andra bara ropade till mig: -Gor det Dan. -Sjalvklart sa jag och tog sikte pa ett trad ca 4m ner och hasade det och sa fick man gora, for det var brant! Ca 20 meter ner stod Wit och tog emot mig och gav mig en lian och sa: Svinga dig over till andra sidan. Det var ca 2 meter hogt men over en liten back ocksa sa vi fick svinga kanske 10m.. Kul, kande mig som Tarzan.. =)

Efter ca 2.5h vandring kom vi fram till var forsta by och "checkade in" i var bambuhydda.. Det var valdigt intressant att se att folk verkligen bor sa har. Typ som vara riktigt gamla ladugardar, fast dessa var byggda pa palar och under sjalva huset da hade dom alla kor, vattenbufflar och grisar osv.. Sen gjorde vi inte sa mkt mer denna dagen. Vara guider lagade mat at oss och sen satt vi runt en eld och pratade och lekte lite..

Nu e snart tiden slut igen..
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag ??
15 år sedan
Dag 6.
15 år sedan
Dag 5.
15 år sedan
Dag 4 forts.
15 år sedan
Dag 4.
15 år sedan