Stöd Ukraina

Danielresers blogg

Onsdag 4 Mars 2009
Resealbum: Thailand

Dag 4 forts.

Jo, vi kom fram tidigt till Chiang Mai, sa jag Rich, Kylie och Jean bokade in oss pa en matlagningskurs. Det kom en pick up och hamtade upp oss, det ar det vanligaste sattet har att aka pa, pa bankar pa flaket med ett tak som solskydd. Vi vantade in lite fler deltagare och sen bar det ivag. Aven fast det e fullt med folk pa flaket sa kor dom som vanligt, full gas. Ut pa motorvagen och sicksackade fram mellan bilarna =) Vi stannade till pa en marknad dar vi fick lara oss lite om de olika gronsakerna som dom anvander i det thailandska koket. Sen akte vi vidare till en liten gard och fick valja 3 ratter var som vi fick laga. Kul och gott.
Efter det sa fick vi varsin kokbok och akte tillbaka till hotellet.

Sen slappade vi en liten stund innan vi gick och kollade pa Thaiboxning. Forst tyckte vi att det sag lite otackt ut med alla sparkar, slag och knaingar och att dom ar sa unga som gor det!! Typ 12ar.. Forsta matchen tog slut efter nagon minut, efter en spark, och den ena stop i backen.. Sen rycktes jag man med mer och mer och i slutet sa satt man och hejade och ropade som alla andra, fast da var det aldre som fajtades. Intressant och kul. Efter det sa gick Mak, Kylie och Jean ut med en thailandare som de pratat med under kvallen som skulle visa de till nagon bra bar. Fast jag och Rich begav oss hemat, han madde inte riktigt bra efter att han och Mak hade delat en flaska wiskey och cola i varsin "hink" =D
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag ??
15 år sedan
Dag 6.
15 år sedan
Dag 5.
15 år sedan
Dag 4 forts.
15 år sedan
Dag 4.
15 år sedan